احتمال وقوع صاعقه در غرب و جنوب استان اصفهان/ هوا گرمتر می‌شود

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی تا پایان هفته در استان، گفت: طی امروز تا چهارشنبه برای مناطق غرب، جنوب و شمال استان بارش های رگباری، رعد و برق و احتمال وقوع صاعقه پیش بینی می شود.

فاطمه زهرا سیدان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری جوی تا پایان هفته در استان است، اظهار کرد: بر این اساس طی این مدت به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در بیشتر مناطق استان افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبار بهاری همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می شود.

وی افزود: طی امروز تا چهارشنبه به دلیل وجود ناپایداری های جوی، شرایط بارش‌های رگباری بهاری همراه با رعد و برق، احتمال وقوع صاعقه به زمین، تند باد شدید موقتی روی استان بویژه در مناطق غرب ، جنوب و شمال استان پیش بینی  می شود.

 کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان ادامه داد: در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات احتمال وقوع بارش های شدید ناگهانی و تشکیل سیلاب به صورت محلی و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد بر این اساس افراد از اسکان در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

سیدان با بیان اینکه طی امروز دما در برخی مناطق استان سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر  و در خنک ترین ساعات صبح فردا ۱۵ درجه سانتی گراد  بالای صفر پیش بینی می شود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت آینده خوروبیابانک با دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین و بویین و میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد بالای صفرخنک ترین مناطق استان خواهند بود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان با اشاره به بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های دهاقان، سمیرم، شهرضا، زرین شهر، مبارکه و نایین، گفت: بیشترین بارش از زرین شهر با میانگین ۱.۷ میلی متر گزارش شده است.

کد خبر 376464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.