تشخیص ۱۹ مورد اختلال هویت جنسیتی در سال ۹۷

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۱۹ مورد اختلال هویت جنسیتی به بهزیستی استان مراجعه کردند که همه این موارد تحت مشاوره و حمایت روانپزشکی بهزیستی استان قرار گرفتند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حمایت بیماران دارای اختلال هویت جنسیتی در اصفهان اظهار کرد: روند تایید این اختلال به این صورت است که فرد مورد نظر پس از معاینه یک روانپزشک به پزشکی قانونی مراجعه و در آنجا این اختلال تایید یا رد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مرجع قانونی تایید این اختلال، پزشکی قانونی است، افزود: همه این افراد نیاز به جراحی تغییر جنسیت ندارند بلکه دسته‌ای از آنها با مداخلات روانپزشکی و مشاوره‌های لازم درمان می‌شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص کمک و حمایت بهزیستی از این بیماران، تصریح کرد: مبلغ کمک هزینه بهزیستی برای جراحی این افراد از سه تا پنج میلیون تومان است که همه افراد دارای اختلال جنسیتی از حمایت بهزیستی برخوردار می‌شوند و همه مراکز مشاوره در استان مشاوره و خدمات لازم را به این افراد می‌دهند.

وی با تاکید بر لزوم انجام غربالگری در سنین کودکی به منظور تشخیص این اختلال گفت: غربالگری در سنین کودکی بسیار نتیجه‌بخش است که غربالگری این اختلال بر مبنای مشاهدات بالینی صورت می‌گیرد و کودکانی که در مهدهای کودک گرایشات نامتعارفی بر اساس جنسیت خود دارند را می‌توان با غربالگری تشخیص‌های لازم را انجام داد.

نباید به رفتارهای نامتعارف کودکان دامن زد

ناجی با بیان اینکه نباید به رفتارهای نامتعارف کودکان دامن زد، افزود: اگر والدینی متوجه شدند فرزند پسرشان به لباس پوشیدن دخترانه یا بازی با اسباب‌بازی دخترانه علاقمند است یا به عکس در فرزندان دختر این موارد را شاهد بودند، نباید این رفتارها را با بازخوردهای مثبت تقویت کنند و لازم است با مشاوره از روانشناسان کودک در کاهش شکل‌گیری یا پیشرفت این اختلال که بخشی از آن محیطی است، جلوگیری کنند.

وی در خصوص آمار این اختلال در استان اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۹ مورد اختلال جنسیتی به بهزیستی استان مراجعه کردند که همه این موارد تحت مشاوره، حمایت روانپزشکی و مددکاری بهزیستی استان قرار گرفتند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص مشکلات بیماران دارای اختلال جنسیتی گفت: این افراد از طرف خانواده و جامعه طرد اجتماعی می‌شوند که این امر خود مانع از تشکیل یک خانواده و زندگی سالم برای آنها شده و سرنوشت آنها را متفاوت از یک فرد عادی رقم می‌زند و دسته‌ای از آنها که عمل جراحی تغییر جنسیت انجام می‌دهند تا حدودی نمی‌توانند مطابق با جنسیت جدید خود مسئولیت‌ها و وظایف اجتماعی، خانوادگی خود را انجام دهند.

درمان ترنس‌ها زمانبر است

وی با بیان اینکه درمان این افراد زمان‌بر و طولانی است، افزود: افرادی که عمل جراحی ندارند به جهت مداخلات روانپزشکی و مشاوره‌ای درمان طولانی‌تری دارند و دسته‌ای که به عمل جراحی می‌رسند ممکن است به دلیل ماندن در جنسیت فیزیولوژیک خود تا حدودی در مورد جنسیت جدیدشان مقاومت کنند.

ناجی با بیان اینکه اعمال جراحی در اختلال جنسیتی تحت پوشش بیمه‌ها نیست، افزود: باید در مورد تسهیل امور حمایتی از این بیماران با دقت‌نظر بیشتری تصمیم‌گیری کرد و باید از درمان همه بیماری‌ها به صورت متوازن حمایت بیمه‌ای کرد چرا که تعداد این اختلال هم چندان بالا نیست همچنین هنوز مطالعه خاصی صورت نگرفته که همه افرادی که عمل جراحی تغییر جنسیت انجام می‌دهند به درمان کامل می‌رسند و برای حمایت‌های بیشتر باید مطمئن بود که حمایت معطوف به هدف می‌شود.

کد خبر 376449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.