واگذاری نابجای اراضی سبب معضل اجتماعی در گلپایگان شده است

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان در گذشته در اختیار منابع طبیعی بوده است و از زمانی که این اراضی در محدوده راه و شهرسازی قرار گرفته با معضل بزرگ اجتماعی مواجه شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار در جلسه شورای سرمایه‌گذاری شهرستان با بیان اینکه چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان از جمله اراضی زراعی حوزه میدان، لهرامش، مزرعه طلایی و شهرک صنعتی سایپا در گذشته در اختیار منابع طبیعی بوده است، اظهار کرد: از موقعی که این اراضی در محدوده راه و شهرسازی قرار گرفته با معضل بزرگ اجتماعی مواجه شدیم.

وی گفت: کشاورزان سالیان طولانی برای امرار معاش و رونق تولید بر روی این زمین‌ها زحمت می‌کشیدند، اما به دلیل اینکه سند این زمین‌ها به نام منابع طبیعی بود و اکنون در محدوده راه و شهرسازی قرار گرفته است با مشکل کشت محصول مواجه شدند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل زمین‌ در محدوده راه و شهرسازی برای برخی سرمایه‌گذران از جمله شرکت فنر سازی زر که زمین آن نیز جانمایی شده برای دریافت تسهیلات، مشکل انتقال سند را ایجاد کرده است.

بختیار با تأکید بر ضرورت رفع مشکل چهار هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان و شهرک صنعتی سایپا، اظهار کرد: این مشکلات کشاورزان و صنعتگران را با مشکل اجتماعی مواجه کرده است.

کد خبر 376446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.