ظرفیت ایجاد معدن در گلپایگان تکمیل است

گلپایگان- فرماندار گلپایگان با اشاره به فعالیت ۱۴ معدن در این شهرستان، گفت: گلپایگان در بخش معدن ظرفیتی بیشتر از این ندارد و به منظور جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و از بین رفتن منابع طبیعی گلپایگان باید از صدور مجوز جدید معدن خودداری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان در جلسه شورای سرمایه گذاری این شهرستان اظهار کرد: کارخانه بازیافت گلپایگان توسط شهرداری‌های گلپایگان، خوانسار، گوگد و گلشهر با پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احداث شده است، اما این کارخانه برای رسیدن به بهره‌برداری به هفت میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

 وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۴۵۰ میلیمتر باران در این شهرستان بارید که نسبت به سال گذشته ۸۰۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با تشکیل جلسه مدیریت بحران از بروز سیل ناشی از بارش‌های بهاری در شهرستان جلوگیری شد.

فرماندار گلپایگان با اشاره به برگزاری "جشنواره کباب" در گلپایگان، افزود: پس از برگزاری این جشنواره، فروش کباب در شهرستان هفت درصد افزایش پیدا کرده است و در یک سال گذشته تعداد مراکز بومگردی از شش مرکز به ۱۵ مرکز افزایش یافته است.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: در پی اعتصابات رانندگان کامیون، اقداماتی انجام شد و تعداد کامیون‌های حمل بار از ۸۰ به ۱۵۰ دستگاه افزایش یافت و همچنین ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کارخانه پگاه در دو فاز جذب شده است که با بهره‌برداری آن ۷۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۱۳۴ واحد صنعتی، ۱۴ معدن و ۴۷۰۰ واحد صنفی فعال هستند، افزود: این شهرستان در بخش ایجاد معدن، ظرفیتی بیشتر از این ندارد و به منظور جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و از بین رفتن منابع طبیعی گلپایگان باید از صدور مجوز جدید ایجاد معدن خودداری شود.

فرماندار گلپایگان گفت: احداث پالایشگاه تبدیل گاز به سوخت مایع "جی‌تی‌ال" و ساخت منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان نیازمند زمین است و از منابع طبیعی خواستار واگذاری زمین مورد نیاز برای ایجاد این واحدها هستیم.

کد خبر 376437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.