ساخت و نصب نمادهای شاخص اصفهان در سال جاری

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از ساخت و نصب نمادهای شاخص اصفهان در سال‌‎جاری خبر داد و گفت: نصب این نمادها همراه با محوطه‌سازی ویژه انجام خواهد شد.

حسن مؤذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اصفهان در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار شهید تقدیم نظام کرده که به منظور تکریم و پاسداشت ایثارگران و شهدای دفاع مقدس امسال طراحی، ساخت و نصب "ابر یادمان دفاع مقدس" در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نسبت به طراحی، ساخت و نصب "ابر نماد چوگان" در شهر اقدام خواهد کرد، افزود: نصب این نمادها همراه با محوطه‌سازی ویژه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های تندیس و نماد و هنر شهری در سال گذشته، گفت: مرمت و نصب نماد کاوه آهنگر، طراحی، ساخت و نصب سردیس زاون قوکاسیان، طراحی، ساخت و نصب سردیس شهید مدرس، طراحی و ساخت سردیس‌های شهیدان خرازی و غازی و طراحی و اجرای نماد قاصدک از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: تندیس سلمان فارسی اثر استاد «مرتضی نعمت‌اللهی» نیز به مراحل پایانی ساخت خود نزدیک شده است و در ماه‌های آینده در مکان مناسبی نصب خواهد شد.

 مؤذنی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی، ادامه داد: ارتقای کیفی فضاهای عمومی شهر، طراحی فضاهای پیاده‌روی، گسترش کمّی و کیفی المان‌ها، نمادها و نشانههای هویت‌ساز، طراحی مبلمان ویژه عرصه‌های خاص شهری همانند باغ گل‌ها و باغ پرندگان، تنوع بخشی درآمد سازمان، استفاده از المان‌های زیباسازی در اجرای پروژه‌های عمرانی، طراحی مبلمان شهری ویژه پیرامون مادی‌ها و انهار همچنین برخورداری پروژه‌های عمرانی از پیوست زیباسازی از برنامه‌ها و سیاست‌های در دست اقدام سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان است.

وی در خصوص طرح جامع زیباسازی شهر گفت: این طرح به عنوان تکمیل کننده طرح‌های جامع شهری و تفصیلی شهر اصفهان، زیباسازی شهر را متحول می‌کند و پیامدهای مثبتی را در پی خواهد داشت که شهروندان این تاثیرات را با چشم خود خواهند دید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: طرح جامع زیباسازی شهر اصفهان پس از تکمیل مطالعات، اجرایی خواهد شد و در نظر داریم با شناسایی مشاوران برجسته و ارائه شرح خدمات طرح به آنها از نظرات این قشر در بخش اجرای طرح استفاده کنیم.

کد خبر 376432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.