پیشنهاد ما الحاق کاشان به قم است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان بدون توجه به ساختار و نتیجه طرحی که از سوی نماینده کاشان به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس رفته است، پیگیر طرح جدید خود مبنی بر الحاق کاشان به استان قم خواهد شد.

حیدر علی عابدی در گفت و گو با ایمنا، با بیان اینکه نمایندگان استان اصفهان از کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گلایه مند هستند، اظهار کرد: کمیسیون شوراها و امور داخلی نباید در غیاب نمایندگان استان اصفهان و به خصوص نمایندگان شهرستان هایی همچون اردستان، نایین و گلپایگان که این طرح در مورد آنها است تصمیم گیری می کرد و این موضوع اساسا جای سوال دارد که این چه تفکری است که بدون حضور نمایندگان شهرستان های مربوطه، برای آنها تصمیم گیری کنند.

وی افزود: شاید کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بر این اساس که نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند در همه امور کشور اظهار نظر کنند، اقدام به تصویب آن طرح کرده، طبعا مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز بر اساس همین شیوه طرحی را برای الحاق شهرستان کاشان به استان قم آماده کرده است که در هفته آینده آن را به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تقدیم می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر شهرستان کاشان اصرار به جدا شدن از اصفهان دارد، پس به استان قم ملحق شود، تصریح کرد: نمایندگان و مردم شهرستان های گلپایگان، اردستان، نطنز و نایین به شدت با طرح اصفهان شمالی مخالف هستند و ما مخالفت این شهرستان ها را به کمیسیون اعلام می کنیم.

عابدی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان اصفهان بدون توجه به نتیجه طرحی که از سوی نماینده کاشان به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس رفته است، وظیفه خود می داند که مکاتبات خود را به طور جدی پیگیری کرده و طرح جدید مبنی بر الحاق کاشان به استان قم را دنبال کند. اگر مردم کاشان علاقه دارند از اصفهان جدا بشوند، پیشنهاد ما این است که به استان قم ملحق شوند.

وی اضافه کرد: سه نکته مبهم و شک برانگیز در نحوه تصمیم گیری کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس وجود دارد، نکته اول حضور نداشتن نمایندگان شهرستان های گلپایگان، اردستان و نایین در جلسه کمیسیون شوراهاست، دوم اینکه نظر مجمع نمایندگان استان اصفهان در زمینه این طرح خواسته نشده و سوم اهمیت اسم و نام اصفهان است که به این استان تعلق دارد، نمی شود دو استان اصفهان داشت، مثل اینکه به جای استان البرز، استان تهران غربی عنوان می شد و نهایتا اینکه کمیسیون باید از مردم شهرستان های اردستان، نایین و گلپایگان برای تصویب طرح مذکور، نظر سنجی می کرد که این اقدام انجام نشده است و این موارد همه خلاف قانون است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما مخالف جدایی حتی یک روستا از استان اصفهان هستیم، خاطر نشان کرد: اگر کاشانی ها اصرار به جدایی از استان اصفهان دارند، پس به عنوان شهرستان به استان قم ملحق شوند که هیچ بار مالی نیز برای کشور ندارد و در مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی نیز نیست. استان قم تنها استان در کشور است که شهرستان ندارد و بی شک مسئولان این استان از ملحق شدن شهرستان کاشان به استان خودشان استقبال خواهند کرد، البته جدا شدن هر قسمت از استان اصفهان قطعا خسارت های خودش را در پی دارد، اما چون مردم کاشان اصرار بر جدایی دارند، پیشنهاد ما به صورتی است که مطرح شد. 

به گزارش ایمنا، اصل ۷۵ قانون اساسی می گوید: «طرح‌های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.»

در همین زمینه بخوانید:

از تصمیم کمیسیون شوراها تعجب کردم

تصویب کلیات یک طرح در کمیسون به معنای مصوب شدن آن نیست

نظر کاربران شبکه های اجتماعی درباره طرح اصفهان شمالی چیست؟

جمعیت استان پیشنهادی "اصفهان شمالی" حدنصاب لازم را ندارد

کد خبر 376421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • اصفهان IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    21 2
    انشالا موفق شويد
  • اصفهان RO ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    21 1
    آفای عابدی تشكر ويژه از پيگيری و قاطعيت جنابعالی در دفاع از مردم استان اصفهان زيبا و مهم
    • حمید IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      1 0
      آقای عابدی خدمت شما عرض کنم که هنوز استانی شدن انتخابات قطعی نشده نکنه این حرفا رو بخاطر جذب رای مردم کاشان و گلپایگان دارید میزنید ؟
  • اصفهان IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    23 2
    استان قم مهم وتاثير گذار است حتمابرادران كاشانی درقم موفق شوند
  • اردستان IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    27 1
    طرح خوبی است کاشان بهتر است برود زیر نظر قم
  • نادر IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    20 1
    واقعا صحیح ترین کار در برابر اقدامات آقای ساداتی نژاد نماینده کاشان همین است. مرسی
  • عليرضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    6 23
    کاشان استان خواهد شد ، تا کور شود هر آنکه نتواند دید .
    • خوانساری IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      18 2
      کاشان برای قم بهتر است
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    16 5
    احسنت! این البته گام اول است. حالا که نمایندگان می توانند در مورد سرنوشت بقیه استانها حتی با وجود مخالفت نمایندگان آن استان طرح بدهند پیشنهاد می کنم نمایندگان اصفهان هم سریعا طرح هایی برای الحاق چند استان همجوار اصفهان به استان اصفهان تهیه و تصویب کنند. تازه می شود ابتدا کاشان به قم الحاق شود بعد قم-کاشان را به اصفهان الحاق کنند. خخخخخ
    • کاشان بزرگ IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      1 11
      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد نه دانه دانه ، انگار توهم زدي
  • اصفهان IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    1 3
    واقعا ادبيات زشت بكارنبريد اينطوری ميخوايند ايران شويد
  • اصفهان IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    19 2
    طرح خوبی است قم استان مذهبی و صنعتی است به خصوص منطقه ويژه اقتصادی سلفچگان، حتما شهرستان كاشان پيشرفت زيادی خواهد كرد و استعداد های اين شهرستان شكوفا ميشود
  • اصفهان IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    19 2
    شهرستانهای اصفهان ارزوی موفقيت برای شهرستان كاشان دراستان قم دارند
  • اصفهان IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    16 3
    خوشبختانه استان قم به جهت تك شهرستانی بودن از اين طرح حمايت ميكند با پيوستن كاشان به قم درآينده استان قم حرف اول را در خيلی از صنايع خواهد زد
  • اصفهان IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    17 2
    كاشان توريستی ترين شهرستان اصفهان باعث پيشرفت قم و ايران ميشود
  • meysam IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    19 1
    انشالله هر چه زودتر کاشان به قم الحاق شود تا شاهد کاهش اصفهان ستیزی ها در کشور باشیم
  • ایرانی NL ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    2 9
    تا حالا نمدیده بوده استان شدنو به نظرسنجی بگذارند. این قانون را از کجا دراوردید؟
    • آران و بیدگل IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      14 0
      تجزیه استان اصفهان سبب تنش قومی و اجتماعی میشود بهتر است کاشان به قم ملحق شود
    • مهران IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
      11 0
      جالبه! به خاطر «نظر» شما برای جدا شدن، باید شهرهای دیگری بدون اینکه نظر مردمش مهم باشد هم به قبول آن محکوم باشند؟! از طرف دیگر آب زاینده رود بحران زده را هم برای استان شدن ببرید؟! واقعاً این‌ها به جز توهم خودبزرگ پنداری و تافته جدابافته فرض کردن خود چیست؟!
  • ايمان IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    6 13
    امیدوارم کاشان از یوغ اصفهان خارج شود و با پتانسیل بالایی که دارد به آنچه در خور نامش هست دست یابد ، البته همیشه کسانی هستند که با همه چیز مخالفت می کنند و در مقابل طرحی که دو سال کارشناسی شده واکنش های شتابزده می گیرند .
    • اردستان IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      13 1
      فعلا همین یوغ بودجه بقیه شهرستان ها را خرج کاشان کرده ای کاش کاشان بره پیش قم تا اردستان پیشرفت کنه
    • مهران IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      9 0
      لطفاً هر چه زودتر از زیر این «یوغ» خارج شوید! البته به تنهایی؛ و در مورد دیگر شهرهای استان دخالت نکنید! در ضمن لطفاً در مورد آب هم با همان «پتانسیل بالایی» که دارید اقدام کنید و دست از سر زاینده رود بحران زده هم بردارید که با وجود قرار داشتن در خارج از حوضه آبریز آن و با انتقال غیر قانونی آب آن به دنبال تجزیه استان هم هستید! همیشه هم کسانی هستند که خود بزرگ پندارند و مثلاً می‌خواهند بر خلاف قانون و بدون داشتن شرط قانونی جمعیت (حداقل یک میلیون نفر) و به هر قیمتی شده، به توهمات زیان آور خود برای استان شدن برسند! نتیجه این «2 سال کارشناسی» هم کجا است که ما هر چه می‌گردیم اثری ازش نیست؟! نماینده محترمتان که مشخصاً تنها دلیلی که آورده «بزرگ مقیاس» (؟!) بودن استان هایی مانند اصفهان بوده و وجود بوروکراسی («دیوانسالاری» که به خودی خود در مدیریت هر منطقه متمدنی لازم هست!). اصفهان یک بار قبل از انقلاب به 3 استان (خودش، یزد و «جهارمحال و بختیاری») تقسیم شده و مردم آن هرگز دوباره تن به چنین خفتی نخواهند داد.
  • رضا IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    7 5
    پیشنهاد ما هم الحاق اصفهان به شیراز است .
    • گلپایگان IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      10 2
      قاعدتا الحاق از کوچک به بزرگ است پس شیراز باید به اصفهان ملحق شود چون اصفهان نصف جهان است
  • محمد IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    5 11
    این آقا میگه واسه شهرستان ها تصمیم گیری نکنین بعد خودش برای کاشان تصمیم میگیره؟
    • نایین IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      11 2
      وقتی نماینده کاشان برای نایین خط و نشان می کشد باید هم با چنین واکنشی روبرو شود.
  • محمد IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    12 0
    آقای ساداتی نژاد که اینقدر برای جدایی کاشان از اصفهان تلاش می کنید حتما به این مسئله توجه کنند که هیچ یک از شهرستانهای مورد ادعای ایشان بخاطر قرابت و نزدیکی و ارتباط تاریخی با مرکز استان حاضر به همراهی شما نیستند .ثانیا انشاله بعد از اینکه استان اصفهان به همت استانداربومی و مسئولان بومی و مردم شریف آن بیش از پیش در پایداری و ارزشهای نظام و پیشرفت کشور درخشیدند دیگر انتظار کمک مثل ساخت اتوبان و آبرسانی و بودجه مستقل را نداشته باشید انشااله مسئولان شهرستانهای اصفهان بیش از پیش با حضور در مرکز استان و نه جای دیگر و پیگیری متحد مجمع نمایندگان استان شاهد رشد و شکوفایی خواهند شد.
  • همشهری DE ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    4 13
    کاشان و شهرهای اطرافش باید استان شوند تا اصفهان هم یک نفسی بکشد
    • آران و بیدگل IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      17 2
      فقط کاشان را به قم بدهید ما آرانی ها با اصفهان می مانیم
  • مهران IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    9 0
    طرح نماینده کاشان به روشنی بر خلاف تبصره 1 ماده 9 قانون تقسیمات کشوری است. هیأت رییسه مجلس به خاطر اعلام پذیرش این طرح کاملاً غیر قانونی و کمیسیون شوراها به خاطر تصویب آن بایستی جداً پاسخگو باشند. مطابق این تبصره، علاوه بر لزوم وجود «ضرورت»، استان جدید باید حداقل دارای «یک میلیون نفر» جمعیت باشد. این طرح نادرست، در درجه نخست هیچ «ضرورتی» ندارد و کاملاً هم زیانبار و در تضاد با منافع و امنیت ملی است. به علاوه کل جمعیت کاشان به همراه شهرهایی از استان که به آنها چشم طمع دوخته شده به 750 هزار نفر هم نمی رسد. از سوی دیگر آب زاینده رود «بحران زده» از طریق تونل گلاب 1 در حال انتقال غیر قانونی به کاشان (خارج از حوضه آبریز آن) است. با بهره برداری از تونل گلاب 2 «به اسم استان اصفهان» نیز حجم این آب افزایش زیادی خواهد داشت. اینکه جایی با آب استانی که در پی تجزیه آن است (در حالی که خود آن استان با بحران شدید در این زمینه رو به روست)، به دنبال تجزیه آن باشد با هیچ منطق، قانون و عقلی سازگار نیست.
    • رضا IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      0 8
      خودت فهمیدی چی گفتی
  • اصفهان IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    14 1
    آقای عابدى طرح خوبى است از توهین هم وطنان کاشانی مشخص است مسىير را صحیح میروید فقط شجاعانه ادامه دهید
  • اصفهان IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    12 0
    سبک صحبت کردن کاربران کاشانى نشان از این داره واى به روز شهرستانهای استان شون از الان اینقدر شدید الحن صحبت میکنند
  • ارزو IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    1 9
    همینکه این طرح شما رو وادار به واکنشهای عجولانه کرده کفایت میکنه حتی اگه نتیجه هم نداشته باشه
  • علي IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    2 10
    کاربر نسبتا محترمی که از قول گلپایگان و اردستان و نایین و آران بیدگل کامنت ميزاري میدونستی خیلی تابلویی مردم این شهرها اگه موافق پیوستن به کاشان نباشن دل خوشی هم از اصفهان ندارن
    • رضا IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      10 1
      مگه کاشان چه گلی به سر میمه زده؟ فقط بودجه میمه را بلعیده اونا فرودگاه دارند اما میمه ترمینال هم نداره
    • جعفری IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      12 0
      شما کاشانی ها فقط دنبال تفرقه افکنی هستید
  • اصفهان AE ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    14 0
    اصفهان رگ حیاتی خود زاینده رود را به کاشان قدیم تقدیم کرد و حالا با ناسپاسی فراوان خواستار نابودی استان اصفهان است
  • اصفهان AE ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    14 2
    كاشان جنوبی ترين شهرستان استان پهناور قم دوست داريم
  • اصفهان AE ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    13 0
    کاشان تمام منابع شهرستانهای اطراف را برای خودش مصادره کرده
  • اصفهان AE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    15 1
    شهرستان کاشان تمام وقت و انرژی استان اصفهان را گرفته به امید خدا سریعتر جز قم شود
  • اصفهان IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    11 0
    ای کاش به جاى رسیدگی های زیاد و بردن امکانات فراوان به کاشان در سالهای گذشته، این بودجه وامکانات راصرف مردم قدرشناس غرب اصفهان و مردم شمال اصفهان مانند اردستان و میمه میکردیم
  • اصفهان IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    10 2
    1توهم خود بزرگ بینی2 تافته جدا بافته بودن 3ناسپاسی 4برداشت بیرون از حوضه زاینده رود 5بی ارزش بودن نظرات مردم بقیه استان خصوصا شهرستانهای شمالی همه پشتوانه فکرى طرح اصفهان شمالی است ، کاشان هرچه سریعتر به قم ملحق شود جلوی ضرر را هروقت بگیرى منفعته
  • گلپا US ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    12 3
    کاشان چه به استان شدن همون شهرستان هم زیادشه
    • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      6 6
      اخه برادر من گلپا که دهاتی بیش نیست
  • هاشم IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    16 2
    همون بهتر که زیر مجموعه قم باشیم خیلی بهتر از اصفهان شما خواهد بود. همون اولش هم با ما خوب نبودید
  • مهران IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    9 0
    جناب عابدی، الآن در اواخر تیر ماه هستیم. شما در اواخر اردیبهشت فرموده اید که در «هفته آینده» این طرح را به کمیسیون شوراها تقدیم می کنید، پس چه شد؟ ظاهراً که خبری نیست؟ ضمناً یکی از 3 اشکالی که شما به طرح ساداتی نژاد گرفته اید، یعنی استفاده از نام «اصفهان» برطرف شده و ضمن تصویب نهایی طرح در کمیسیون شوراها و در نوبت قرار گرفتن برای طرح در جلسه علنی، نام «گلساران» را برای آن انتخاب کرده اند. لابد در مرحله بعدی هم به «کاشان» تغییر می یابد! ضمناً چرا حتی شما هم به مغایرت آشکار این طرح با قانون، با توجه به نداشتن شرط یک میلیون نفر جمعیت هیچ اشاره ای نکرده اید؟ با توجه به اینکه نایین و خور و بیابانک، به خاطر فاصله بیشترشان از کاشان نسبت به اصفهان از این طرح حذف شده و جمعیت کل کاشان به همراه بقیه شهرهای مورد طمع به 700 هزار نفر هم نمی رسد!