آموزش‌های کمک اولیه به ۳۰۰۰ دانش‌آموز اصفهانی

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در هفته گذشته سه هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول با مباحث فوریت‌های پزشکی آشنا شدند که این تعداد آموزش در مدت محدود، در اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایمنا، غفور راستین اظهار کرد: از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۶ اردیبهشت ماه امسال سه هزار دانش‌آموز دختر مقطع نهم دوره متوسطه اول برای گذراندن مبحث آشنایی با اورژانس و کمک‌های اولیه در درس آمادگی دفاعی خود با مهارت‌های احیای قلبی ریوی و کنترل خونریزی به صورت عملی و تئوری آشنا شدند.

وی افزود: در این دوره آموزشی که با همکاری آموزش و پرورش ناحیه چهار و بسیج دانش‌آموزی حوزه سمیه برگزار شد، روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانش‌آموز در مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان حاضر شدند و به مدت یک ساعت تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه این تعداد آموزش در مدت محدود در اورژانس اصفهان بی سابقه بوده است، تصریح کرد: شش مربی فوریت‌های پزشکی، آموزش این دوره را بر عهده داشتند.

راستین با اشاره به استقبال بسیار خوب آموزش و پرورش، بسیج و دانش‌آموزان از دوره ذکر شده گفت: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری دوره های آشنایی با اورژانس و مهارت‌های کمک‌های اولیه را برای همه اقشار جامعه دارد.

کد خبر 376379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.