اداره منابع طبیعی تقویم کوچ عشایر را مدیریت کند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: توصیه ما به اداره منابع طبیعی رعایت تقویم کوچ عشایر است و بهتر است زمان کوچ عشایر مدیریت شود تا زودتر از موعد حرکت نکنند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ۲۷ هزار نفر عشایر قشقایی در سطح استان داریم که از ۲۵ اردیبهشت از کهکیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر به مناطق ییلاقی استان اصفهان شامل شهرضا، دهاقان و سمیرم وارد شدند، اظهار کرد: همچنین قرار است ۲۴ هزار نفر هم از عشایر ایل بختیاری وارد چادگان، فریدن و فریدونشهر شوند، این عشایر از پایان اردیبهشت از استان خوزستان به استان اصفهان وارد می شوند.

وی با بیان اینکه از اول اردیبهشت چهارهزار نفر کوچ از مناطق جرقویه اصفهان به سمت مناطق ییلاقی اقلید فارس، چهارمحال بختیاری و سمیرم را شروع کردند، ادامه داد: توصیه ما به اداره منابع طبیعی رعایت تقویم کوچ است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان اضافه کرد: همه این عشایر یک میلیون راس دام دارند که در جهت ایجاد اشتغال، تولید لبنیات، گوشت و صنایع دستی و تولید سیب موثرند اما بهتر است زمان کوچ این عشایر مدیریت شود تا زودتر از موعد حرکت نکنند.

وی با بیان اینکه باید ملاحظات لازم در خصوص وضع این عشایر صورت بگیرد، افزود: در جلسه ستاد بحران برای پیشگیری از صدمات حوادث و مخاطرات جوی اعم از صاعقه، سیل و غیره موارد ایمنی را لحاظ کنند و مقرر شد عوامل امدادی هم خدمات درمانی، بهداشتی، ایمنی و آبرسانی را در مسیر کوچ به این عشایر ارائه دهند.

شیشه فروش با بیان اینکه پرداخت بیمه حوادث را به عشایر توصیه می‌کنیم، تصریح کرد: بهتر است عشایر چادرهای خود را در محل‌های امن برپا کنند تا دچار مخاطرات یا سرمازدگی نشوند همچنین در حفظ پوشش گیاهی کوشا باشند در این زمینه در سال‌های قبل پنل‌های خورشیدی به آنها داده شد تا از بریدن و قطع شاخه‌های درختان جلوگیری شود.

کد خبر 376378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.