۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
دو پیشنهاد برای ایجاد تحول در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب مردم اصفهان از جاده‌های سلامت و انجام ورزش همگانی پیشنهاد شده جاده سلامت جدید با ویژگی‌های خاص جهت حفظ فضای سبز و وضعیت موجود ناژوان ایجاد شود.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به اینکه خوشبختانه مادیهای ناژوان دستخوش تغییر نشده، پیشنهاد دیگر برای ایجاد محرک توسعه در ناژوان، احیاء کوچه باغ‌های قدیمی مجاور مادی‌های ناژوان است.  

وی افزود: پیشنهاد ما این است که مادی‌های ناژوان گذرهایی برای مباحث پیاده روی شهروندان شود و کوچه باغ های قدیمی که کمتر در روزگار فعلی شاهد آن هستیم، به همان سبک قدیمی بازسازی شود تا این کوچه باغ‌ها حفظ و احیاء شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه منطقه ناژوان از مناطق بی‌بدیلی است که همگان دغدغه حفظ آن را دارند، تصریح کرد: بیشترین موضوعی که در سال‌های اخیر شهرداری در ناژوان درگیر آن شده، حفظ فضای سبز و باغات ناژوان است؛ شاید مردم ناژوان را بیشتر به مراکز گردشگری آن بشناسند، اما اولویت مهم، حفظ ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز ناژوان بوده که از سال‌های گذشته به ارث رسیده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اظهار کرد: یک سوم از عرصه ۱۲۰۰ هکتاری ناژوان در تملک شهرداری و مابقی در تملک بخش خصوصی و مالکان محله‌های خانه‌های قدیمی است.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ هزار اصله درخت در ناژوان وجود دارد که ۲۰۰ هزار اصله درخت آن توسط شهرداری حفظ و نگهداری می‌شود.

کد خبر 376367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.