سالی پر آب در انتظار کشاورزان گلپایگانی

گلپایگان- مدیر امور منابع آب گلپایگان با بیان اینکه مجموعأ ۳۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد دو رودخانه گلپایگان می‌شود، گفت: سرریز سد گلپایگان و سد کوچری نویدبخش سالی پررونق برای کشاورزان گلپایگانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محمد نکویی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی بارش‌های سال زراعی جاری آورد حوزه طبیعی رودخانه گلپایگان به ۱۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است که اکنون ورودی آن حدود ۱۵ متر بر ثانیه است و با توجه به اینکه هنوز برف‌ها در سرچشمه این رودخانه آب نشده است تا مردادماه سرریز سد کوچری ادامه دارد و پس از ۲۵ سال از ۲۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر می‌شود که به این ترتیب رکوردی در زمینه حوزه آبریز طبیعی شهرستان به ثبت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه آورد طبیعی حوزه آبریز «قمرود» ۱۳۰ میلیون مترمکعب بوده است و در مجموع  ۳۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد دو رودخانه گلپایگان می‌شود، افزود: سرریز سد گلپایگان و سد کوچری نویدبخش سالی پررونق برای کشاورزان گلپایگانی است.

مدیر امور منابع آب گلپایگان با اشاره به اینکه سال گذشته آورد حوزه آبریز طبیعی دو رودخانه گلپایگان کمتر از ۲۰ میلیون مترمکعب بود که سال سختی برای کشاورزان شهرستان سپری شد، تاکید کرد: برنامه‌ریزی سال زراعی جاری برای کشاورزان اختصاص ۱۷ میلیون متر مکعب آب بود، اما در پی بارش‌های اسفندماه این میزان به ۴۲ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرد.  

نکویی افزود: در پی بارش‌های بهاری پیشنهاد دوم برای اصلاح حقابه کشاورزی به میزان ۵۲ میلیون مترمکعب ابلاغ شده است که پس از تأیید این ابلاغیه کشاورزان می‌توانند از این میزان حقآبه بهره‌مند شوند.

کد خبر 376361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.