آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای جذب دانشجویان تبعه خارجی

سرپرست دانشگاه‌های علمی کاربردی اصفهان گفت: تفاهم نامه ای از سوی این مرکز با اداره کل اتباع خارجی برای ارائه آموزش به اتباع خارجی امضا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی قیصری امروز _۲۸ اردیبهشت ماه_ در نشست خبری با اشاره به اینکه ۳۰ مرکز علمی کاربردی در اصفهان فعال است، اظهار کرد: در این مراکز ۱۵ هزار و ۹۶۸ نفر دانشجو انتخاب واحد کرده‌اند و از ۱۵ سال گذشته تا کنون ۹۸ هزار و ۵۱۸ گواهی برای فارغ التحصیلان این دانشگاه صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف مراکز علمی کاربردی گفت: تا کنون ۱۲ عنوان کتاب در زمینه مهارتی توسط این مرکز منتشر شده؛ علاوه بر این برگزاری رویدادهای شتاب نیز در دستور کار این مرکز بوده است. تفاهم نامه ای با اداره کل اتباع خارجی برای ارائه آموزش به اتباع خارجی نیز امضا شده است. دانشگاه آماده همکاری با موسساتی است که در زمینه فرهنگ و هنر  فعال هستند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با اشاره به اینکه پویایی در دانشگاه اهمیت بسیاری دارد، گفت: روی دیگر دانایی، توانایی است و از این موضوع در برنامه‌های فرهنگی دانشجویان استفاده می‌کنیم. ارتقاء کیفیت آموزشی از سیاست های دانشگاه است و بر این اساس به هیچ عنوان دنبال پذیرش دانشجو به قیمت کاهش کیفیت نیستیم.

قیصری با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی سطح یک در استان وجود ندارد، تصریح کرد: بیشترین دانشگاه‌های استان سطح دو هستند و پس از آن مراکز سطح سه و یک مرکز سطح چهار در استان فعال است. در کل ۴۱ مرکز علمی کاربردی در استان فعال است که ۱۱ مرکز دانشجو نمی‌گیرند اما فعال‌ هستند. علاوه بر این تاسیس مراکزی با محوریت آموزش در زمینه فرهنگ و هنر، بهزیستی،  فنی و حرفه‌ای و... در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه شهریه دانشگاه علمی کاربردی نسبت به دانشگاه‌های غیردولتی کمتر است، خاطرنشان کرد: برگزاری المپیادهای فرهنگی دانشجویی، شورای تبادل نظر دانشجویی، برگزاری جشنواره حرکت و انجمن‌های علمی دانشجویی از دیگر برنامه‌های این مرکز است.

کد خبر 376360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.