روشن: اسناد ملی حافظه تاریخی یک ملت هستند 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان در مراسم افتتاحیه سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه مرکزی کشور(اصفهان) اسناد را یکی از مهم ترین ارکان هویت فرهنگی دانست. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه سازمان جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه مرکزی کشور (اصفهان) ، اظهار کرد: یکی از ارکان مهم هویت، هویت فرهنگی است. شناخت فرد از تاثیر فرهنگ خود بر سایر فرهنگ ها بسیار مهم است. بر اساس این شناخت و آگاهی می توان در توسعه و ترویج فرهنگ تلاش کرد. 

وی ادامه داد: معرفت و شناخت عمیق آدمی از تمدنی که به آن منصوب شده برای دستیابی به هویت فرهنگی نیاز است. باید ریشه های فرهنگی را بررسی کنیم و برای بررسی آن ها نیاز به اسناد داریم. اسناد در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حافظه یک ملت هستند و با توجه به اسناد ملی می توان به یک هویت ملی رسید. 

روشن با اشاره به محل نامناسب سابق مرکز اسناد و کتابخانه ملی، گفت: اسناد می توانند منبع مهمی برای پژوهشگران باشد. در دوره پنجم شورای شهر متوجه شدیم که اسناد اصفهان به دلیل اینکه جای مناسبی برای نگهداری نداشتند به جای دیگری منتقل شدند. همچنین در بازدیدی که از این مرکز داشتیم مشاهده کردیم که اسناد جای مناسبی برای نگهداری ندارد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان افزود: تلاش کردیم که محل مناسبی را در اختیار مرکز اسناد ملی قرار دهیم. اگر چه مرکز اسناد نیازمند محلی شکیل تر است اما در حد بضاعت خود توانستیم محلی مناسب را در اختیار این مرکز بگذاریم. 

کد خبر 376358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.