۹۰۰ دکل مخابراتی در اصفهان غیرمجاز است

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص دکل‌های مخابراتی در شهر اصفهان گفت: سازمان خدمات شهری شهرداری از وجود ۱۲۰۰ دکل در شهر اصفهان خبر می‌دهد که شکایات این موضوع منجر به وارد شدن در کمیسیون ماده ۱۰۰ است و منجر به تخریب دکل خواهد بود.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستورالعمل پیشنهادی  مجوز نصب و بهره‌برداری دکل‌ها و دستگاه‌های مخابراتی، اظهار کرد: دکل‌های شهر اصفهان یا روی ساختمان‌ مراکز دولتی و به ویژه ساختمان‌های شهرداری قرار گفته و یا بر روی منازل مسکونی نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه بعضا همسایگان منازلی که بر روی آنها دکل مخابراتی نصب شده، شکایت دارند، افزود: این همسایگان معمولا به این باور هستند که وجود این دکل‌ها مضر است، هرچند هنوز اثرات و عوارض علمی این دکل‌ها مشخص نشده اما شکایات این موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود، نتایج اغلب این شکایات منجر به تخریب دکل می‌شود که به دلیل وضعیت ارزی و مشکلات اقتصادی این امر ضررهای زیادی برای شرکت‌های مخابراتی دارد.

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در خصوص ساماندهی دکل‌های مخابراتی لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال شده است، گفت: این لایحه در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و در کمیسیون تلفیق هم تایید شد که در هفته جاری در صحن شورای شهر مطرح می‌شود، همچنین در خصوص مباحثی چون میزان اجاره و حق کسب و پیشه دکل‌هایی که روی منازل مسکونی است بحث خواهد شد.

وی در خصوص تعداد دکل‌ها در شهر اصفهان گفت: سازمان خدمات شهری شهرداری از وجود ۱۲۰۰ دکل در شهر اصفهان خبر داده است که ۹۰۰ دکل را بدون جواز عنوان کرده است.

جوادی با بیان اینکه صدور مجوز برای نصب دکل از سال 88 در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این در حالی است اپراتورها و سازمان‌های مربوطه مخابراتی تنها ۲۰۰ دکل را بدون مجوز می‌دانند و مابقی دکل های بدون مجوز را مروبط به زمان قبل از سال 88 می دانند، که در اینجا یک اختلاف بین سازمان‌های مخابراتی و خدمات شهری شهرداری است و باید وضعیت این ۷۰۰ دکل که مورد اختلاف نظر آنهاست مشخص شود.

رییس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ممکن است یک دکل مربوط به هر سه اپراتور باشد، گفت: برخی دکل‌ها تنها مربوط به یک اپراتور است یا برخی دیگر تنها مربوط به اینترنت است و ممکن است گفته هردوی این سازمان‌ها به نوعی درست باشد که باید این اختلافات توسط خدمات شهری و سه اپراتور مهم مخابراتی بررسی شود.

کد خبر 376353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.