۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
عادت‌های خوبی که بیمارتان می‌کند!

ورزش کردن یکی از عادت‌های خوبی است که فواید بسیاری برای سلامت افراد دارد اما زیاده‌روی در انجام آن ممکن است به تاندون‌ها و مفاصل آسیب وارد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزودن عادات خوب به زندگی روزمره، باعث موفقیت بیشتر و زندگی شادتری می‌شود. اما گاهی افراط در انجام این عادت‌ها، نتایج نامطلوبی به همراه دارد. در این گزارش شما را با عادت‌های خوبی که به قیمت بیمار شدن افراد تمام می‌شود، آشنا می‌کنیم.

ورزش

انجام بیش از حد فعالیت‌های ورزشی ممکن است به مفاصل، تاندون‌ها، رباط‌ها و حتی قلب صدمه بزند. جالب است بدانید که دوران یائسگی و کاهش تراکم استخوان‌ها در زنانی که بیش از حد ورزش می‌کنند زودتر آغاز می‌شود. بنابراین چنانچه تمرینات ورزشی باعث خستگی، کج‌خلقی و یا اختلال در خوابیدن، غذا خوردن و تمرکز کردن افراد شود، باید مدت زمان انجام آن‌ها را کاهش دهند.

خواب

چرت زدن‌ بیش از اندازه، بیشتر از آنکه مفید باشد به بدن آسیب می‌رساند. بررسی‌های محققان نشان داده است که خواب بیش از هشت ساعت در طول شب، خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی را تا ۳۴ درصد افزایش می‌دهد. همچنین خواب بیش از اندازه باعث اختلال در تمرکز، افزایش وزن و نوسانات قند خون می‌شود.

آنتی‌بیوتیک‌

مصرف آنتی‌بیوتیک‌، برای درمان بسیاری از بیماری‌های عفونی مفید است اما استفاده زیاد از آن‌ها ضررهایی را به همراه دارد. یکی از این مضرات، مقاوم شدن باکتری‌ها نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها است. همچنین در صورت مصرف بی‌رویه این نوع داروها، میکروب‌های مفید دستگاه گوارش از بین می‌روند. بنابراین توصیه می‌شود افراد پیش از مصرف آنتی بیوتیک‌ها با پزشک مشورت کنند.

شستشوی دست‌ها

شستن دست‌ها، یکی از عادت‌های خوب است که نقش مهمی در از بین بردن میکروب‌ها دارد اما چنانچه انجام این کار به یک عادت افراطی تبدیل شود، ممکن است مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد مصرف زیاد پودرهای شستشو به پوست دست آسیب می‌رساند و محل مناسبی برای رشد و نمو میکروب‌ها ایجاد می‌کند.

کد خبر 376348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.