مبلمان شهری تولید شده در زندان اصفهان به کلانشهرها معرفی می‌شود

رییس کمیسیون امور اجتماعی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه ارتباط بین شهرداری و سازمان‌های وابسته این نهاد با بنیاد تعاون زندانیان در دستور کار قرار گرفت، گفت: قرار است شهرداری به عنوان معرف محصولات مبلمان شهری بنیاد تعاون زندانیان اصفهان به دیگر کلانشهرهای کشور همکاری لازم را داشته باشد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی شورای شهر، معاون خدمات شهری، معاون فرهنگی و اجتماعی و مسئولان سازمان‌های مدیریت پسماند و زیباسازی شهرداری اصفهان از زندان دستگرد اظهار کرد: این بازدید در راستای درخواست تعامل بین مدیریت شهری و بنیاد تعاون اداره کل زندان‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان بازدید میدانی نیز از مجموعه کارگاه‌ها و کارخانجات زندان مرکزی اصفهان انجام شد، ادامه داد: در این بازدید اقدامات خوبی در حوزه کارآفرینی، مهارت آموزشی و تولید محصولات مرغوب شاهد بودیم که جای قدردانی دارد.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه همکاری بخش خصوصی با بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان برای ایجاد شغل در زندان نیز قابل تامل بود، افزود: در این مراکز محصولات برند و با کیفیت با همت مددجویان زندان‌ها تولید می‌شود که این امر نه تنها کمک به اقتصاد است بلکه زندانیان نیز می‌توانند با دریافت حقوق نه تنها هزینه‌های خود در زندان بلکه بخشی از هزینه خانواده‌شان را نیز تامین کنند.

وی با بیان اینکه کاهش درصد وقوع جرم در بین زندانیان پس از آزادی را مهم‌ترین مزیت کارآفرینی در زندان عنوان کرد و گفت: بسیاری  از این زندانیان به اندازه‌ای حرفه‌ای شده‌اند که پس از آزادی به راحتی توسط کارآفرینان جذب بازار کار می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه در این دیدار توسعه ارتباط بین شهرداری و سازمان‌های وابسته این نهاد با بنیاد تعاون زندانیان در دستور کار قرار گرفت، افزود: همچنین قرار است شهرداری به عنوان معرف محصولات مبلمان شهری بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان به دیگر کلانشهرهای کشور همکاری لازم را داشته باشد که این امر می‌تواند برای شهرداری اصفهان نیز مزایای خوبی به همراه آورد.

کد خبر 376346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.