روابط عمومی حلقه ارتباطی افکار عمومی و اهداف سازمان‌ است

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: مدیران باید بدانند روابط عمومی حلقه ارتباطی افکار عمومی و اهداف سازمان‌ها است.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جمع مدیران روابط عمومی حوزه خدمات شهری شهرداری اصفهان با گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی حوزه‌ای بسیار گسترده‌ است و اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع فعالیت‌، عملکرد و برنامه‌های سازمان‌ها که یکی از وظایف مهم این حوزه است، نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کند چراکه افکار عمومی همواره باید در جریان درست وقایع و اتفاقات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ترکیبی از علم و هنر است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی در کنار اینکه یک علم است و باید براساس اطلاعات آکادمیک و یافته‌های علمی بتوان کار حرفه‌ای انجام داد باید با خلاقیت، نوآوری و ابتکار بتوان بر افکار عمومی نیز تأثیر گذاشت.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه روابط عمومی باید بر ذهن‌ها قدرت نفوذ داشته باشد، اظهار کرد: روابط عمومی با افکار و نگاه مردم سر و کار دارد به همین دلیل برای سازمان‌های نقش حیاتی دارد و می‌تواند دستاوردهای زیادی به همراه داشته باشد.

امیری با بیان اینکه بی توجهی برخی مدیران به نقش حساس و راهبردی روابط عمومی‌ها موجب کم‌رنگ شدن نقش این حوزه در برخی سازمان‌ها شده است، تصریح کرد: برخی مدیران اشراف دقیقی به نقش روابط عمومی‌ها و وظایف تعریف شده آن‌ها در سازمان‌ ندارند. این نگاه نیاز به اصلاح دارد، مدیران باید بدانند روابط عمومی حلقه ارتباطی افکار عمومی و اهداف سازمان است.

وی افزود: روابط عمومی به عنوان یک عنصر تأثیرگذار باید در جلسات، حوادث، بازدیدها، همایش‌ها و هرکجا که نیاز به اطلاع رسانی است، حضور مستمر داشته باشد در حالی که در برخی سازمان‌ها این حضور کم‌رنگ است و یکی از دلایل آن واقف نبودن مدیر مربوطه به نقش و اهمیت این حوزه است و البته این بی توجهی می‌تواند تبعات زیادی برای سازمان داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه داشتن انگیزه و پشتکار از الزامات فعالیت در حوزه روابط عمومی است، خاطرنشان کرد: کار کردن در حوزه روابط عمومی، عشق و علاقه وافر می‌طلبد، کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید در هر زمان و هر مکان آماده باشند چرا که به خصوص در شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن، فعالیت‌ها به صورت شبانه‌روزی است در نتیجه مسئولان روابط عمومی‌ در بخش‌های مختلف باید به صورت 24 ساعته فعال باشند.

امیری با بیان اینکه یکی از ارزش های مهم خبری تازگی آن است و باید فاصله وقوع رویداد تا زمان انتشار آن کوتاه‌ باشد، عنوان کرد: اطلاع رسانی باید در لحظه انجام شود چراکه اگر از زمان خود بگذرد، به اصطلاح خبر سوخته است و ارزش خبری ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: واحد روابط عمومی باید پیش از آنکه رسانه‌ها خبر را دنبال کنند، خود پیشتاز باشد و کار اطلاع رسانی را انجام دهد، در نتیجه خبرنویسی حرفه‌ای از اصول اولیه فعالیت در واحد روابط عمومی است، خبر باید کامل و درست و در جهت آگاهی مردم باشد.

امیری با بیان اینکه در جامعه امروز نقش رسانه‌های الکترونیکی و شبکه‌های مجازی در اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دسترسی سریع مردم به کانال‌های خبری، واحد روابط عمومی‌ باید از رویکردها و ابزارهای جدید برای انتقال اخبار درست، به موقع و بدون خطا استفاده کند.

وی با بیان اینکه مدیر روابط عمومی باید در انتشار اخبار دقت لازم را داشته باشد و نباید با انتشار اخبار نادرست بحران ایجاد کند، افزود: مدیر روابط عمومی باید قدرت تجزیه و تجلیل مسائل را داشته باشد باید مفهوم و موضوعی که می‌خواهد درباره آن اطلاع‌رسانی انجام دهد را به خوبی تحلیل کند تا مردم دچار تنش نشوند و عواقب اجتماعی در پی نداشته باشد.

کد خبر 376339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.