۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
ارتباط غذاهای فرآوری شده و چاقی

یافته‌های جدید نشان می‌دهد مصرف غذاهای فرآوری شده، خطر ابتلا به چاقی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مواد غذایی فرآوری شده شامل نوشابه‌های گازدار، تنقلات بسته بندی شده، غذاهای یخ‌زده و غذاهایی با مواد افزودنی، قند و چربی زیاد می‌شود. تحقیقات اخیر رابطه مستقیمی بین مصرف غذاهای فرآوری شده و افزایش خطر ابتلا به چاقی، سرطان، مشکلات سیستم ایمنی بدن و حتی مرگ را نشان می‌دهد.

طی این مطالعه، تیمی از محققان موسسه ملی سلامت (NIH) آمریکا تأثیر مصرف غذاهای فرآوری شده و مواد غذایی فرآوری نشده را با هم مقایسه کردند. آن‌ها داده‌های پزشکی ۱۰ مرد و ۱۰ زن را مورد بررسی قرار دادند؛ نیمی از این افراد طی دو هفته اول، غذاهای فرآوری شده و نیمی دیگر غذای معمولی مصرف کردند و پس از مدت دو هفته، جای این دوگروه با هم عوض شد.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد گروهی که رژیم غذایی آن‌ها شامل مواد غذایی فرآوری شده بود، حدود ۰.۹  کیلوگرم افزایش وزن داشتند اما افرادی که غذای فرآوری نشده مصرف کرده بودند، تقریباً ۰.۹ کیلوگرم وزن خود را از دست دادند و احساس سیری آن‌ها بیشتر بود.

به گفته محققان دلیل افزایش وزن افرادی که غذاهای فرآوری شده مصرف می‌کنند، سرعت زیاد غذا خوردن است،  زیرا زمانی که افراد خیلی سریع غذا می­‌خورند، دستگاه گوارش آن‌ها زمان کافی برای ارسال پیغام سیری به مغز  نخواهد داشت و در نتیجه غذای بیشتری مصرف خواهند کرد.

نتایج این تحقیق در مجله cell Metabolism  منتشر شده است.

کد خبر 376334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.