۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
شبهای اصفهان زیست‌پذیر می‌شود

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح شب‌های روشن در اصفهان به دنبال زنده کردن شبانه شهر است و اصفهان طبق پژوهشی که بین کلانشهرها انجام شد، بهترین شهر برای ایجاد زیست شبانه است تا از ظرفیت‌های موجود در شهر شبها استفاده شود.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر شب‌های روشن در اصفهان، اظهار کرد: این طرح به دنبال زنده کردن شبانه اصفهان است و از ابعاد محتلفی به این طرح نگاه شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح شب های روشن اصفهان از جهات گردشگری دارای اهمیت است، افزود: گردشگرانی که وارد شهر اصفهان می‌شوند از همه زمانی که در اصفهان هستند استفاده لازم را نمی‌برند، چرا که اماکن گردشگری و موزه‌ها تنها در ساعات مشخص و محدودی ارائه خدمات می‌دهند که نهایتا از ساعت پنج عصر به بعد دیگر نمی‌تواند از هیچ کدام از این اماکن استفاده کند.

رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه این طرح در راستای طرح گردشگری ۲۰۲۰ است، تصریح کرد: حجم ترافیک بالای روزها و مشغله شهروندان در روز اجازه استفاده از مکان‌ها و فضاهای شهری را نمی‌دهد و لازم است برای استفاده از ساعات شبانه برنامه‌ریزی درستی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مقداری از فعالیت‌های روزانه را به شب منتقل کنیم، اظهار کرد: اگر مردم بدانند که فضاهای تفریحی موردنظر آنها در شب خدمت‌رسانی می‌کنند روزها کمتر به خیابان می‌آیند و به نحوی به ساماندهی و کاهش ترافیک منجر خواهد شد.

روشن با بیان اینکه جوانان نیازمند برنامه‌های فرهنگی هستند، افزود: بهتر است ساعاتی از شب برای شهروندان برنامه‌هایی تدارک دید و اصفهان طبق پژوهشی که بین کلانشهرها انجام شده است بهترین شهر برای ایجاد زیست شبانه است تا از ظرفیت‌های موجود در شهر بهتر استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط در اجرای این طرح گفت: دستگاه‌هایی همچون نیروی‌انتظامی، اماکن، سازمان میراث فرهنگی، حوزه هنری، اداره امربه معروف و نهی از منکر و دیگر دستگاه‌های مرتبط در طرح مشخص شده تا بتوانند با همکاری لازم زمینه ایجاد این طرح در شهر را مهیا کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی در خصوص وضعیت این طرح گفت: این طرح به شورا ارسال و در کمیسیون فرهنگی، ورزشی و گردشگری بررسی اولیه صورت گرفت شد که فردا در جلسه علنی شورای شهر کلیات آن مطرح و در صورت تصویب اماکنی برای این موضوع مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه مکان‌هایی برای شروع این طرح درنظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: اولین برنامه این طرح در چهارباغ با عنوان قرآن‌خوانی خواهد بود که هفته آینده در شب هجدهم ماه مبارک رمضان اجرا خواهد می‌شود.

کد خبر 376333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.