۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
آمریکا هنوز منتظر تماس ایران است

پس از اقدام ایران در مورد کاهش تعهدات برجامی خود و ابراز علاقه ترامپ برای گفت و گو با ایران، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ گفته که آمریکا هنوز منتظر تماس ایران است.

به گزارش ایمنا،به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه آروتز شوا، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ روز جمعه اظهار کرد که آمریکا "کنار تلفن نشسته است" اما هنوز هیچ پیامی از ایران درباره اظهار تمایل برای پذیرفتن دعوت دونالد ترامپ به مذاکره مستقیم دریافت نکرده است.

این مقام آمریکایی که می‌خواست نام او فاش نشود، به گروهی از خبرنگارها گفت: ما بر این عقیده‌ایم که آن‌ها [ایران] باید تنش را کاهش داده و مذاکره کنند.

در پی اقدام متقابل ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود، دونالد ترامپ اظهار کرده بود که تمایل دارد ایران برای مذاکره با وی تماس بگیرد.

سید کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روبط خارجی در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانسه ۲۴ در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان به این امید داشت که به کاخ سفید تلفن شود، گفت: قطعاً این اتفاق نمی‌افتد و به وی تلفن زده نمی‌شود. فراموش نکنید رئیس جمهور ترامپ علاقه‌منداست به هر قیمت که شده با همه ملاقات کند و عکس یادگاری بگیرد و برای خودش تبلیغ کند. ما نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم، فراموش نکنید که آن‌ها از توافق هسته‌ای خارج شدند. آن‌ها قوانین بین‌المللی را نقض کردند، زیرا این توافق هسته‌ای با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تأیید شده بود و خود آمریکایی‌ها نیز به آن رأی داده بودند.

وی در ادامه در این باره گفت: هدف او این است فشارهای بیشتری بر ایران وارد کند. تلفن کردن به وی هیچ فایده‌ای ندارد زیرا با کره شمالی هم به نتیجه‌ای نرسید.

منبع:ایسنا

کد خبر 376326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.