قهوه چه تأثیری بر بیماری‌های قلبی دارد؟

محققان استرالیایی به تازگی دریافتند که افراط در مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های پیشین محققان نشان داده است که نوشیدن قهوه می‌تواند مزایایی همچون افزایش تمرکز، حفظ سلامت مغز، افزایش طول عمر و حتی کاهش سرعت پیشرفت سرطان پروستات را به همراه داشته باشد.

محققان دانشگاه "South Australia" با ارزیابی داده‌های پزشکی ۳۴۷ هزار و ۷۷ نفر که محدوده سنی آن‌ها ۳۷ تا ۷۳ سال بود، دریافتند برخی انسان‌ها دارای نوع خاصی از ژن‌ها با عنوان "CYP۱A۲" هستند که نقشی کلیدی در متابولیسم کافئین دارد و بازدهی آن را کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف قهوه در این افراد می‌تواند منجر به افزایش فشار خون و درنتیجه ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی شود.

به گفته محققان، روند سوخت وساز کافئین در افرادی که دارای ژن CYP۱A۲ نیستند، چهار برابر بیشتر از سایر افراد است. یافته‌های جدید حاکی از این است که مصرف ۶ فنجان قهوه در روز یا بیشتر در این افراد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به طور جزئی افزایش می‌دهد.

موضوع قابل توجه اینکه مصرف بیش از حد قهوه در طول روز، علاوه بر عوارض مقطعی مانند عصبی شدن، تندخویی، سردرد، سرگیجه و تهوع می‌تواند در درازمدت منجر به افزایش فشار خون شود که عامل اصلی افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله The American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.

کد خبر 376305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.