روابط دوستانه تهران - پکن تقویت می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به چین گفت: تهران و پکن به عنوان دو دوست قدیمی روابط خود را تقویت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، لوکانگ امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن اظهار کرد: در سفر وزیر خارجه ایران به چین، دو طرف در مورد روابط چین و ایران و همچنین مسایل مربوط به نگرانی‌های مشترک رایزنی خواهند کرد.

وی گفت: وزرای خارجه دو کشور عصر امروز در پکن با یکدیگر دیدار و گفت و گو کرده‌اند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ظهر امروز (جمعه) به منظور رایزنی و تبادل‌ نظر با مقامات چین درباره موضوعات مختلف وارد پکن شد با وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار در خصوص تحولات اخیر، تصمیم تهران در مورد اجرای حقوق ایران در برجام، روابط دو جانبه، راه های توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی و مسایل منطقه با 'وانگ یی' همتای چینی خود رایزنی کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به چین به کشورهای ژاپن، ترکمنستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان خود از این سه کشور، عازم پکن شده بود.

آخرین تحولات برجام و اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بدعهدی و قانون‌شکنی دولت آمریکا و عدم اقدام قابل قبول اروپایی‌ها در اجرای برجام از محورهای اصلی گفت وگوهای ظریف با مقامات کشورهای ترکمنستان، هند و ژاپن بود که طی آن وزیر امور خارجه ایران مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه به تفصیل تشریح کرد.

بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه و مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر محورهای گفت وگوهای دو طرف بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 376301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.