مذاکره با آمریکا برای ملت ایران‏  بی‌ثمر است

امام جمعه فولادشهر گفت: نمونه عینی و بارز مذاکراه بی‌ثمر با آمریکا، مذاکرات هسته‌‏ای و برجام است و باید سئوال کرد این توافق چه دستاوردی برای ایران داشته و کدام یک از مشکلات کشور و معیشت مردم را حل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در  خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: آمریکا در توطئه های خود علیه نظام و ملت ایران اعمال فشار اقتصادی را به موازات عملیات روانی در دستور کار قرار داده و در این مسیر دو هدف را به ‏طور مشخص  دنبال می کند.

وی افزود:امریکا با این توطئه در گام نخست به دنبال ایجاد تغییر نظام محاسباتی مسئولان کشور برای تسلیم شدن و در گام بعد رویارویی مردم با نظام است، البته این طرح آمریکا نیز به چند دلیل، به نتیجه نرسیده و شکست خواهد خورد. 

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: شدت دشمنی و خصومت سران آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی، آنان را دچار خطای محاسباتی کرده و باعث شده، درک درستی از مسائل ایران نداشته باشند. 

وی ادامه داد: آمریکا نشان داده بزرگترین ابزار او هیاهو، تهدید و عربده کشی است،اما آنان فراموش کرده اند که مردم ایران هراسی از این تهدیدهای توخالی ندارند. 

سرافراز اضافه کرد: آمریکا آن قدر که برخی مدعی هستند، پر هیبت و قدرت نیست و از ضعف‏های زیاد و مهمی رنج می‌برد از این رو نباید مرعوب آن شد و برهمین اساس باید با بصیرت عمل کرد و یکی از مسائلی که باید به آن توجه جدی داشت مسئله مذاکره با آمریکا است که از سوی برخی مطرح می‌‏شود.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه مذاکره با آمریکا برای ملت ایران‏  بی‌ثمر است، خاطرنشان کرد: امام جمعه فولادشهر گفت: نمونه عینی و بارز مذاکراه بی‌ثمر با آمریکا، مذاکرات هسته‌‏ای و برجام است و باید سئوال کرد این توافق چه دستاوردی برای ایران داشته و کدام یک از مشکلات کشور و معیشت مردم را حل کرده است.

سرافراز با بیان اینکه منشأ سیاست‏های آمریکا در دست صهیونیست‏ها قرار دارد، گفت: غیر قابل اعتماد بودن آمریکا برای مذاکره یکی دیگر از مسائلی است که هیچگاه نباید آن را فراموش کرد چرا که ماموریت آمریکا خدمت به رژیم صهیونیستی‏ بوده و دولت فعلی آمریکا علاوه بر دشمنی صریح‏تر با نظام اسلامی، بیش از هر دولت دیگر این کشور، در خدمت مصالح رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به وظایف دولت برای مقابله با آمریکا تصریح کرد: در شرایط فعلی برای ایستادن در برابر آمریکا راهکارهای عملی زیادی وجود دارد که اگر دولت، قوای سه گانه و مردم به وظایف خود عمل کنند، شکست آمریکا قطعی است. 

وی ادامه داد: در دستور کار قرار دادن جدی حل مسائل و مشکلات اقتصادی نیز دارای اهمیت ویژه بوده چرا که ‏در زمینه مسائل اقتصادی موانع وجود دارد ولی هیچ بن‌بستی وجود ندارد. 

سرافراز با اشاره به لزوم درمان بیماری های اقتصاد کشور، اضافه کرد: اقتصاد کشور از چند بیماری مزمن رنج می‌‏برد که اگر در شرایط تحریمی فعلی بتوان این بیماری ها را برطرف کرد، اقتصاد ایران حرکت جهشی خواهد کرد و ازجمله این بیماری ها وابستگی به نفت و خام ‏فروشی، مداخلات غیرلازم دستگاه‏های حکومتی در مسائل اقتصادی و عدم اجرای مناسب سیاست‏های اصل ۴۴، تخریب فضای کسب‏ وکار و قوانین دست‏وپاگیر هستند.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف قوای سه گانه اصلاح ساختاری بودجه کشور؛  اصلاح نظام بانکی ، مدیریت شجاعانه، امیدوارانه، جهادی، همراه با اشراف میدانی بر مشکلات، عدم انفعال در برابر دشمن و شرطی نکردن اقتصاد به مسائل خارج، استفاده از ظرفیت وسیع مردمی و برخورد قاطع و بدون هراس با قاچاق، دلالی‌ها و احتکار است.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: البته مردم نیز باید با خرید محصولات داخلی و حمایت از کالای ایرانی و توجه نکردن به شایعات در فضای مجازی برای حل مسائل اقتصادی و عبور کشور از مقطع فعلی نقش‏ آفرینی کنند.

سرافراز افزود: اول خرداد ماه در تقویم کشور با نام روز بهره ‏وری و اصلاح الگوی مصرف نام‏گذاری شده و باید توجه داشت مصرف، مسئله مهم در اقتصاد بوده و نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد. 

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: این مسئله به حدی دارای اهمیت است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تأکید و سال ۱۳۸۸ را سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کردند، البته اصلاح الگوی مصرف علاوه بر فرهنگ‏سازی نیازمند سازوکارها و قواعد مشخص است.

کد خبر 376277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.