طباطبایی نژاد: برخی مردان برای مقاصد خود از زنان دفاع می‌کنند

امام جمعه اصفهان گفت: از دادستان بابت دستورالعملی که برای جلوگیری از برخی مفاسد اجتماعی داده تشکر می‌کنم؛ عجیب است که در کشور اسلامی کسی دستور درستی برای جلوگیری از فساد دهد و برخی به او اعتراض می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: خداوند در روز قیامت چیزهایی را برای مومنان پنهان کرده و به واسطه آن چشم آن‌ها را روشن می‌کند که حاصل اعمال آن‌ها در دنیا خواهد بود.

وی با اشاره به حدیثی از امام مجتبی(ع) افزود: ای فرزند آدم بدان از هنگامی که از رحم مادر روی زمین قرار گرفته‌ای عمرت درحال پایان یافتن است پس از فرصت بهره ببر و از آنچه در دست داری از عمر و سلامتت برای آنچه در پیش داری استفاده کن زیرا مومن از دنیا برای آخرت خود استفاده می‌کند و کافر بهره‌ای از عمر خود نمی‌برد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سیره امام حسن(ع) تصریح کرد: هیچگاه آن حضرت دیده نشد مگر آنکه درحال ذکر گفتن بود و در عبادت و صدقه دادن و کمک به فقرا بسیار جدیت داشت بنابراین روزه‌داران در روز ولادت ایشان بیش از هر روز صدقه داده و از وضع نزدیکان خود آگاه باشند که این عمل مطابق با سیره امام مجتبی(ع) است.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) پس از تشکیل حکومت در مدینه مسلمانان را به بستن عقد اخوت با یکدیگر سفارش کردند و خود نیز عقد اخوت را با امیرالمومنین(ع) بستند؛ فلسفه این عمل آن است که مومنان با یکدیگر برادری کنند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه قرآن مومنین را با یکدیگر برادر می‌داند، ادامه داد: ما باید حق مسلمانی را میان خود و دیگران رعایت کنیم و بدانیم نسبت همه موجودات حقی وجود دارد که ملزم به انجام آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: عقد اخوت تنها مربوط به زمان پیامبر(ص) نبود و همواره باید بین مسلمانان عقد اخوت جاری شود تا آن‌ها از کینه توزی و بدگویی نسبت به یکدیگر دوری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: از دادستان اصفهان بابت دستورالعملی که برای جلوگیری از برخی مفاسد اجتماعی داده تشکر می‌کنم؛ عجیب است که در کشور اسلامی کسی دستور درستی برای جلوگیری از فساد دهد و برخی به او اعتراض می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه تا حرف از دوچرخه سواری بانوان یا حجاب زنان می‌شود صدای برخی در می‌آید، اضافه کرد: تمام زنان عالم بدانند برخی از مردان فاسدند و برای مقاصد خود از زنان دفاع می‌کنند؛ این‌ها آزادی نیست و اگر حزب‌الله در برابر این شیاطین نایستد فاتحه کار خوانده می‌شود.

وی افزود: هرکس دوست دارد از سگ نگهداری کند در خانه خود نگه دارد نه همچون برخی که سگ‌ها را مانند بچه خود بغل می کنند و از پنجره خودرو بیرون می آورند، نمی‌شود در کشور اسلامی شاهد سگ گردانی بود.

وی با اشاره به روز جمعیت خاطرنشان کرد: ما باید از اشتباهی که کرده‌ایم، بازگردیم و نگاهمان نسبت به فرزنددار شدن مانند غرب نباشد زیرا پیامبر اسلام(ص) نسبت به بالا بودن تعداد فرزندان مسلمان افتخار می‌کنند.

امام جمعه اصفهان نتیجه کنترل جمعیت را کم شدن جوانان سرزمین دانست و توضیح داد: قرآن صریحا اعلام می‌کند که بچه‌هایتان را برای ترس از کمبود و فقر نکشید زیرا روزی دهنده خداوند است؛ جلوگیری از فرزندآوری به نوعی کشتن فرزندان است و باید بدانیم طبق تقدیر الهی روزی هر کسی معین شده و بودن یا نبودن فرزند در روزی داشتن انسان تفاوتی ندارد.

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان، تصریح کرد: اگر بخواهیم بگوییم شماره دادن ترامپ رفتار یک انسان دیوانه است نمی‌توانیم زیرا دیوانگی هم حدی دارد، او فکر می‌کند با آوردن ناو جنگی در خلیج فارس قدمی در ترساندن ما برداشته و ما راضی به مذاکره می‌شویم.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: این‌ها دیوانه نیستند، احمقند چون ذاتا نمی‌فهمند چه می‌گویند و دیگران را مانند خود می‌دانند، کسی که دین ندارد ترسو است مانند ترسوهایی که در داخل، سنگ آن‌ها را به سینه می‌زنند و ستون پنجمی هستند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری با قطعیت مذاکره با آمریکا را سم و رییس جمهور فعلی آن‌ها را سم مضاعف نامیدند زیرا آن‌ها برای آب و هوا نمی‌خواهند مذاکره کنند، می‌خواهند درباره برد موشک‌هایمان مذاکره کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه ارزش جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر دشمن را دق می‌دهد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی پایبند به آزادی تمام انسان‌ها، صداقت و عمل به تعهد است و کسی با این تفکر مخالف نیست.

وی ادامه داد: کشورهایی را که آمریکا می‌خواست تصاحب کند، خود آن‌ها به دوستی با ما آمدند چون دیوانگی آن‌ها و دوستی ما را دیده‌اند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: خداوند خطاب به مومنان می‌گوید از کفار توقع دارید که به شما کمک کنند؟ آن‌ها اگر قدرت نداشته باشند با شما هستند اما اگر بر شما مسلط شوند مراعات حالتان را نخواهند کرد؛ آن‌ها با دهانشان با شما دوستی می‌کنند اما قلبشان با شما نیست.

کد خبر 376276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.