۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
فروش میلیاردی سامسونگ در بازار هند

سامسونگ ظرف مدت ۷۰ روز از معرفی سری جدید گلکسی A در بازار هند توانسته با فروش حدود ۵ میلیون دستگاه درآمدی معادل یک میلیارد دلار کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سری جدید گلکسی A در بسیاری از بازارهای کلیدی از جمله هند عملکرد خیلی خوبی داشته است. بعضی از مدل‌های این خانواده به صورت اختصاصی برای بازار هند طراحی و قیمت‌گذاری شده بودند تا بتوانند در برابر رقبایی مثل شیائومی و هوآوی حرفی برای زدن داشته باشند.

اکنون طبق گزارشات ظاهرا این استراتژی جواب داده است. سامسونگ می‌گوید توانسته از فروش سری گلکسی A در هند حدود یک میلیارد دلار درآمد کسب کند. با توجه به این که فقط ۷۰ روز از زمان معرفی این سری می‌گذرد، دستیابی به چنین آمار قابل توجهی قطعا موفقیتی بزرگ برای سامسونگ به حساب می‌آید.

رانجی‌ویت سینگ، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در هند، در مصاحبه با رویترز گفت این شرکت از ماه مارس که سری جدید گلکسی A را معرفی کرد تاکنون توانسته در این کشور ۵ میلیون دستگاه بفروشد. پیش از این اعلام شده بود که در ۴۰ روز اول معرفی تلفن‌های سری گلکسی A حدود ۲ میلیون دستگاه در هند به فروش رسیده بود.

سینگ می‌گوید سامسونگ انتظار دارد که درآمد حاصل از فروش محصولات سری گلکسی A در این کشور تا انتهای سال به ۴ میلیارد دلار برسد. اگر آهنگ فروش تلفن‌های هوشمند این سری به همین صورت ادامه پیدا کند، دستیابی به این هدف به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

گلکسی A۱۰ و A۳۰ و A۵۰ اولین دستگاه‌هایی بودند که از این سری به بازار هند وارد شدند. به دنبال آن‌ها دو دستگاه گلکسی A۲۰ و A۷۰ با فاصله کوتاهی در این بازار قدم گذاشتند.

سری جدید گلکسی A از ویژگی‌هایی برخوردار است که طرفداران تلفن‌های هوشمند مقرون به صرفه خواهان آن هستند. کیفیت ساخت این محصولات بسیار خوب است و دوربین آن‌ها در مقایسه با قیمت‌شان عملکرد مناسبی دارد. سود خالصی که سامسونگ که فروش این گوشی‌ها به دست می‌آورد هنوز مشخص نیست، اما استراتژی کنونی این شرکت هرچه که بوده تاکنون موفق ظاهر شده و احتمالا در ادامه نیز به تقویت موضع این شرکت کمک خواهد کرد.

کد خبر 376265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.