از خاموش شدن معجزه صدا تا جان گرفتن نوای دوتار خراسانی

در آخرین روز هفته می توانید مهمترین رویدادهای خبری فرهنگ و هنر را در ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهنگ و هنر ایران در هفته‌ای که گذشت، غم تلخ از دست دادن یک خواننده را تجربه کرد اما خبرهای خوبی نیز داشت در ادامه مشروح رویدادها را خواهید خواند.

درگذشت بهنام صفوی، پسر مودب موسیقی ایران: دوشنبه هفته گذشته، بهنام صفوی خواننده جوان موسیقی پاپ، پس از شش سال تحمل بیماری سرانجام در بیمارستان میلاد اصفهان به آرامش ابدی رسید. این هنرمند جوان به علت عارضه مغزی دوبار تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. پیکر بهنام صفوی روز چهارشنبه از خانه هنرمندان اصفهان تشییع و در بهشت معصومه شاهین شهر به خاک سپرده شد.

یلدا عباسی، نوازنده ایرانی به گروه شیلر پیوست: این نوازنده ساز دوتار خراسان و خواننده آواز مقامی به گروه موسیقی آلمانی شیلر ملحق شد و در تور کنسرت های این گروه با عنوان "آرنا تور" که در شهرهای اروپایی برگزار خواهد شد به عنوان نوازنده حضور دارد. گروه موسیقی الکترونیک شیلر در پاییز سال ۹۶ در تالار وحدت تهران نیز کنسرت داشت.

فراخوان سومین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران: در ۲۳ اردیبهشت ماه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی به مناسبت بیست ساله شدن این صنف طی فراخوانی از عکاسان دعوت کرد تا عکس های خود را مطابق با شرایط فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. هدف این دوره از جشنواره ارتقا سطح عکاسی مطبوعاتی است.

توقف اجرای عروس مردگان: تئاتر موزیکال عروس مردگان به کارگردانی امیدرضا سپهری که در سالن رویال هال هتل اسپیناس پالاس در حال اجرا بود پس از شش اجرا به دلایل نامعلومی از ادامه اجرا متوقف شد و درگاه فروش بلیت این تئاتر نیز بسته شد.

آغاز ساخت موزه "ایران درودی": پس از کشمکش های فراوان سرانجام روز جمعه مراسم رونمایی از سند موزه ایران درودی برگزار می‌شود.ایران درودی هنرمند برجسته معاصر ایرانی که خانه اش در فرانسه را فروخته بود و پول آن را به ساخت موزه شخصی اش اختصاص داده بود پس از ده سال موفق به کسب مجوز ساخت این موزه شد. ساخت این موزه روز جمعه با حضور پیروز حناچی شهردار تهران آغاز خواهد شد.

نمایش آثار ناصر تقوایی و کامبیز درمبخش در گالری آرت تایم: عکس های ناصر تقوایی،کارگردان و مستند ساز و طراحی های کامبیز درمبخش،گرافیست و کارتونیست به همراه آثاری ازمحمد احصایی، پایه گذار نقاشی خط در ایران، در گالری آرت تایم زعفرانیه از بیست و هفتم اردیبهشت به نمایش در آمدند. این نمایش تا یکم خرداد در این گالری دائر خواهد بود.

کد خبر 376257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.