پاسخ وزیر بهداشت به گلایه‌های مردم در خصوص بیمارستان‌های آموزش‌محور

وزیر بهداشت با بیان اینکه بحث تحول نظام آموزش پزشکی را دنبال می‌کنیم، گفت: اگر این برنامه به سرانجام برسد هم گلایه مردم از نوع ارائه خدمت توسط دانش‌آموختگان ما حل خواهد شد، هم استادان ما با این که چه مهارت‌هایی باید به دانشجویان منتقل شود آشنا خواهند شد.

به گزارش ایمنا، نمکی در حاشیه گردهمایی دانشجویان استعدادهای درخشان که در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره گلایه‌های مردم در خصوص بیمارستان‌های آموزش‌محور، گفت: خوشبختانه با حرکتی که در وزارت بهداشت در حوزه معاونت محترم آموزشی دنبال می‌شود بحث تحول نظام آموزش پزشکی را در کشور در دست اجرا داریم و در این راستا بر استفاده از ظرفیت‌های ملی و استفاده از نخبگان چه در سطح آموزش عالی و چه تحصیلات کارشناسی و هم‌چنین تحول در ساختار آموزشی و بازنگری در واحدهای درسی، شیوه‌های آموزشی و ارزیابی را تاکید داریم.

وی افزود: با تحقق این برنامه که همکاران ما آن را دنبال می‌کنند ساماندهی مناسبی را در ساختار آموزش کشور خواهیم داشت. ما به دنبال این‌هستیم که چه کسی و با چه سطحی از مهارت، در چه زمانی و توسط چه کسی و با چه هزینه‌ای برای کدام جایگاه نظام ارائه خدمت باید تربیت کنیم. اگر این برنامه به سرانجام برسد هم گلایه مردم از نوع ارائه خدمت توسط دانش‌آموختگان ما حل خواهد شد و هم دانش‌آموختگان ما مهارت‌هایی را خواهند آموخت که مورد نیاز است و هم استادان ما با این که چه مهارت‌هایی باید به دانشجویان منتقل شود آشنا خواهند شد.

وزیر بهداشت درباره راهکار دولت برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، گفت: دولت در اولین قدم باید نخبه‌نوازی کند، نخبگان را بشناسیم و راه‌هایی را برای رشد این‌ها فراهم کنیم و از همه مهم‌تر بعد از پایان یافتن دوره آموزشی دانشجو برای جذب وی راه‌هایی پیدا کنیم. اگر نخبگان به آینده کاری خود امیدوار نباشند در حین تحصیل به فکر مهاجرت می‌افتند. خیلی از بچه‌هایی که از کشور می‌روند برای تجربه یک جای بهتر نمی‌روند بلکه برای این می‌روند که ما زیرساخت‌های مناسب آن‌ها را فراهم نکردیم. ما امیدواریم تا یک یا دو سال آینده از حضور تمام دانشجویان فارغ‌التحصیل نخبه چه در دانشگاه، چه در مراکز تحقیقاتی و چه در شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های فناوری و چه در نظام ارائه خدمت استفاده کنیم.

منبع:ایسنا

کد خبر 376253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.