رونق تولید نیازمند تغییر فرهنگ و اصلاح قانون است

تیران- نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران‌وکرون در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق تولید نیازمند تغییر فرهنگ عمومی مردم جامعه و اصلاح قانون و موانع‌پیش روی این عرصه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، ابوالفضل ابوترابی در نخسین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تیران‌وکرون با موضوع رونق تولید اظهارکرد: رونق تولید نیازمند تغییر فرهنگ عمومی مردم جامعه برای کار و تلاش و مدیریت مصرف و اصلاح قانون و موانع پیش روی این عرصه است.

وی افزود: باید ساعات کار مفید در بین افراد افزایش یابد و خدمات بهینه و صحیحی به جامعه عرضه شود و این تغییر رفتار نیازمند ارایه راهکارهایی در شورای فرهنگ عمومی و اجرای آن در جامعه است.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران‌وکرون در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: مصرف بالای انرژی، نبود فعالیت‌های تولیدی و بی‌توجهی به نوآوری در فعالیت‌های صنعتی و همچنین اسراف در مصرف غذا و دارو از جمله ناهنجاری‌هایی است که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اصلاح قوانین ۱۱ مانع پیش‌روی اقتصاد کشور باید اصلاح شود، خاطرنشان‌کرد: اصلاح قانون چک در راستای رفع موانع این حوزه انجام شده اما قوانین کار، مالیات و نظام بانکی و دیگر مشکلات قانونی نیز باید رفع شود.

ابوترابی یادآورشد: فعالیت بانک‌های و سیاست‌های این دسته از مراکز اقتصادی کشور با اجرای شعار سال و جنگ اقتصادی مغایر است و بانک‌ها با پرداخت نرخ سود بالا انگیزه فعالیت‌های اقتصادی را از بین برده اند و با رفتار سلیقه‌ای خود بستر را برای اشتغال فراهم نمی‌سازند.

وی همچنین از وجود سرمایه‌های محلی در مساجد خبرداد و گفت: مساجد تنها نباید برای اقامه نماز باشد بلکه دیگر کارکردهای آن‌ها نیز باید مورد استفاده قرار گیرد و کاربری فرهنگی و اجتماعی برای محله‌های مختلف شهر و روستا داشته باشد.

کد خبر 376226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.