عملکرد بانک‌ها با رونق تولید سازگار نیست

تیران-فرماندار تیران‌وکرون گفت: عملکرد سلیقه‌ای بانک‌ها با رونق تولید و رشد اقتصادی کشور سازگار نیست و نارضایتی‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، مجید حججی در نخسین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تیران و کرون با موضوع رونق تولید اظهارکرد: نظام بانکداری کشور نیازمند تغییر و اصلاح است و این سیستم فعلی شرایط جنگ اقتصادی را درک نکرده‌است.

وی افزود: عملکرد سلیقه‌ای بانک‌ها با رونق تولید و رشد اقتصادی کشور سازگار نیست و نارضایتی‌ها را افزایش داده و انگیزه سرمایه‌گذاران را از بین می‌برد.

فرماندار تیران‌وکرون با بیان اینکه برخی از بانک های این شهرستان با فعالیت سلیقه‌ای خود از پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی امتناع می کند، تصریح‌کرد: با وجود قوانین اعطای تسهیلات بانکی برخی واحدهای مالی و اعتباری قوانین خود را اجرا نمی‌کنند و پرونده های اشغال زایی ارجاع شده به این بانک ها نافرجام مانده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید بر چنین شرایطی نظارت داشته و با افرادی که رفتار سلیقه ای دارند برخورد کنند چرا که چنین مسائلی شرایط اقتصادی را برای مردم سخت کرده است.

حججی با بیان اینکه سودهای بالای سپرده‌گذاری انگیزه برای فعالیت اقتصادی را کاهش می‌دهد، خاطرنشان‌کرد: اگر ساختار بانک‌ها اصلاح نشود سرمایه‌گذاران به انجام فعالیت تولیدی به سمت فعالیت‌های سپرده‌گذاری خواهند رفت.

وی اضافه‌کرد: بروکراسی سخت اداری از مهمترین عوامل پیش‌روی اقتصاد و تولید در این شهرستان است.

کد خبر 376225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.