۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مشارکت مردم در تهیه طرح‌ها ضروری است

یک دکترای برنامه‌ریزی شهری و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: وقتی مردم در تهیه طرح ها از جمله پروژه های محرک توسعه مشارکت داشته باشند، در نگهداشت طرح ها نیز همکاری می‎کنند و همبستگی بین مردم و مدیران شهری و دولت افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید صابری امروز – پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۸- در جلسه داوری پروژه‌های محرک توسعه مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان اظهارکرد: مهمترین راهبرد جلسه امروز این بود که دیدگاه های آکادمیک اساتید دانشگاهی با دیدگاه های مدیران شهری به همگرایی رسید و طرح ها بر اساس چارچوب مفهومی ارزیابی شد.

وی با اشاره به ضرورت  تمرکز بر پروژههای محرک توسعه، افزود: تجربه نشان داده هرگونه نوسازی، بهسازی و بازسازی بافت توسط دولت یا شهرداری به دلیل کمبود بودجه امکانپذیر نیست، اما پروژه های محرک توسعه میتواند تحول زیادی در بافتها ایجاد کند.

این دکترای برنامه‌ریزی شهری با بیان اینکه به طور معمول شهرداری یک پروژه کوچک مقیاس را طراحی و با مشارکت مردم شروع به اجرای آن میکند، تصریح کرد: این پروژه خود به خود باعث تحریک به توسعه در محل کسب و کار یا سکونت مردم می‌شود و آن فضای شهری به یک فضای شهری زیستپذیر و پایدار تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در پروژه‌های محرک توسعه شهرداری به تنهایی ورود پیدا نمی‎کند، بلکه نقش تسهیلگر دارد تا بازیگران متعدد شهر اعم از خصوصی و دولتی در کنار هم قرار گیرند، اما در چارچوب ضوابط شهرسازی فرایندها را مدیریت میکند تا با حداقل هزینه‌ها بهترین اقدامات انجام شود.

صابری تاکید کرد: وقتی مردم در تهیه طرحها مشارکت داشته باشند، در نگهداشت طرحها هم همکاری و حمایت خواهند کرد و همبستگی بین مردم، مدیران شهری و دولت بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های محرک توسعه خود به خود باعث تحریک توسعه در بخشهای بعدی بافت‌ها می‌شود، ادامه داد: پروژه محرک توسعه یک پروژه انعطافپذیر است که توسط مردم محلی و مدیر شهری طراحی و اجرایی میشود و در واقع هر دو در این زمینه ذینفع هستند.

کد خبر 376200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.