اجرای پروژه‌های محرک توسعه سرمایه‌گذاری‎ها را افزایش می دهد

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعریف و اجرای پروژه‌های محرک توسعه باعث شهرت پتانسیل‌های مناطق در سطح ملی یا بین‌المللی و افزایش سرمایه‌گذاری‎ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی امروز – پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۸- در جلسه داوری پروژه‌های محرک توسعه مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان اظهارکرد: در حال حاضر معضلی که در شهرداری اصفهان وجود دارد، این است که قابلیت‌های مدیران مناطق تنها با معیار «کسب درآمد و درصد تحقق بودجه» سنجیده میشود، در صورتی که در این جلسات توجه مدیران مناطق به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه معیار مهمی برای تدبّر مدیران خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداران مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان موظف به تعریف پروژه‌های محرک توسعه در سطح مناطق خود شده‌اند، افزود: برخی از مدیران مناطق آمادگی لازم برای انجام این اقدام را نداشتند و در مقابل برخی دیگر از مدیران با دست پُر در جلسه حضور یافتند به طوری که داوران به احترام آنها و طرح خوبی که ارایه کردند، از جا برخاستند.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه استمرار این نشست‌ها با حضور مدیران مناطق شهرداری ضروری است، گفت: پروژه‌های محرک توسعه باید به خواست عمومی تبدیل شود، البته مدیران ۱۵ منطقه شهرداری همراه با منطقه ناژوان هر دو سال یکبار می‌توانند پروژه محرک توسعه معرفی کنند تا شهروندان و گردشگران برای دیدن شهر بیشتر وقت بگذارند.

وی تصریح کرد: تعریف و اجرای پروژه‌های محرک توسعه باعث شهرت پتانسیل‌های مناطق در سطح ملی یا بین‌المللی و افزایش سرمایه‌گذاریها می‌شود.

خسروی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های محرک توسعه باعث افزایش سرمایه‌گذاری در محدوده اطراف آن پروژه خواهد شد، اظهارکرد: یکی از معیارهای ارزیابی پروژه‌های محرک توسعه، مشارکت مردم، نخبگان و متخصصان در طراحی این پروژه‌ها است، بی‌شک هر پروژه‌ محرک توسعه دارای تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و ما از این ظرفیت‌ها در اصفهان کم نداریم.

کد خبر 376196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.