پروژه‌های محرک توسعه با مشارکت مردم اجرا شود

دکترای برنامه‌ریز شهری گفت: پروژه‌های محرک توسعه نویدبخش توسعه اصولی و زیربنایی، علمی و تخصصی به مردم و مدیران اصفهانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر مشهدی‌زاده دهاقانی صبح امروز_پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۸_در جلسه داوری پروژه‌های محرک توسعه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های محرک توسعه‌ای که در این سه روز اتفاق افتاده، نوید بخش توسعه اصولی و زیربنایی، علمی و تخصصی به مردم و مدیران اصفهانی است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی و توسعه انجام می‌دهیم تا شهرداران مناطق با اندیشه‌ای باز در فرایند توسعه مشارکت کنند نه اینکه تنها بار خدماتی را بر دوش داشته باشند.

داور ارشد بررسی پروژه‌های محرک توسعه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان با بیان اینکه دانش غنی در حوزه‌های توسعه شهرسازی، معماری و گردشگری در حال تزریق به بدنه شهرداری است، افزود: باید برای استفاده از ظرفیت‌های توسعه در شهر اصفهان تمرین کرد چرا که طرح‌های جامع شهرسازی و تفصیلی از سال‌ها قبل منسوخ شده و رویکردها باید تغییر کند.

وی تاکید کرد: باید پروژه‌ها برایند نظرات مردم و تعامل همکاری آنها با مدیران شهرداری باشد، از این رو می‌خواهیم مناطق علاوه بر اینکه در راستای ارتقای جایگاه برند ملی و بین‌المللی اصفهان حرکت می‌کنند، خودشان در تعریف پروژه‌های محرک توسعه نقش داشته باشند و بر اساس ظرفیت‌ها و داشته‌های خود حرکت کنند.

مشهدی‌زاده ادامه داد: ما می‌خواهیم به شهرداران و شهروندان مناطق بگوییم که دارایی‌های ناشناخته زیادی در مناطق وجود دارد که می‌توان با طرح‌های مطلوب برای آنها ارزش‌های جدیدی خلق کرد.

وی با بیان اینکه باید در دوره جمهوری اسلامی آثاری فاخر و ارزشمند خلق شود، گفت: ما می‌خواهیم به شهرداران یادآور شویم که الزاماً توسعه به معنای برداشتن گام‌های بزرگ درازمدت، گران و سنگین نیست، بلکه می‌توان از اقدامات کوچک زیبای مردم محور، محله محور و پیاده مدار کوچک آغاز و از طریق آن امواج توسعه را به اطراف فرستاد.

داور ارشد بررسی پروژه‌های محرک توسعه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان ادامه داد: می‌خواهیم به مردم اصفهان بگوییم که ارزانترین کالا، زمین‌های کشاورزی نیست، بلکه ارزشمندترین سرمایه به شمار می‌رود چرا که تشکیل هر یک سانتی‌متر آن یک میلیون سال طول می‌کشد؛ تاریخ کهن مرهون این دشت‌هاست، از این رو باید در حفظ و حراست آنها کوشید.

وی با بیان اینکه شهرداران مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان در فراخوان معرفی پروژه‌های محرک توسعه مشارکت خوبی داشتند، اظهار کرد: با این فرایند تعریف شده کاربری‌های شهری جمعیت ضربدر سرانه نیست، بلکه برایند نیازهای اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و طبیعی و محیطی و فرهنگی جامعه اصفهان است.

مشهدی‌زاده خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان که این فرایند را استارت زده، حمایت‌های خوبی از آنها خواهد داشت، البته در گام‌های نخست نباید انتظار معجزه داشته باشیم، زیرا ما شهرسازی مشارکتی، بومی و محلی که تا کنون سابقه نداشته را تمرین می‌کنیم.

این دکترای برنامه‌ریز شهری در پاسخ به این سئوال که به طرح‌های توسعه شهری اصفهان چه نمره‌ای می‌دهید؟ گفت: من اصفهانی‌ هستم و سئوالم از مدیران شهری طول دوره شهرسازی اصفهان این است که «اصفهان من کو؟» اگر میدان نقش جهان و سایر بناهای تاریخی را حذف کنیم، کجا اصفهان است؟

وی ادامه داد: اصفهانی را می‌خواهم که دوران نوجوانی در آن بالنده و خلاق شدم، به راستی آیا نسل جدید می‌تواند در اصفهان کنونی خلاق و بالنده شود؟ اصفهانی که امروز می بینیم را می‌توان در شیراز یا تبریز هم دید، از این رو می خواهیم هویت شهری را بازیابی کنیم و به همین دلیل در این برنامه حضور یافته و مشارکت داشته‌ام.

کد خبر 376171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.