مردم نجف‌آباد میانگین ماهیانه تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان صدقه می‌دهند

نجف‌آباد- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نجف‌آباد گفت: در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار صندوق جمع‌آوری صدقات مردمی در این شهرستان وجود دارد و شهروندان از طریق آن‌ها ماهیانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به افراد تحت پوشش این نهاد کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، فریدون ابراهیمی با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست تا پنجم استان در میزان صدقات پرداختی را دارد، تصریح کرد: شهروندان صدقات خود را در  ۳۱ هزار صندوق‌ خانگی اندازه کوچک، بیش از ۴۰۰ هزار صندوق معابر عمومی و ۷۰۰ صندوق متوسط اماکن عمومی و ادارات می‌ریزند.

وی با اشاره به استفاده ماموران تخلیه این صندوق‌ها از لباس متحدالشکل با آرم کمیته و کارت شناسایی، اضافه کرد: صددرصد وجوه پرداختی به عنوان صدقه برای مصارف نیازمندان هزینه می‌شود و اجازه نداریم حتی یک ریال آن را خارج از شهرستان یا برای دیگر امور هزینه کنیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نجف‌آباد با بیان اینکه حقوق و مزایای همه پرسنل کمیته امداد و ماموران تخلیه صندوق‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود، اظهار کرد: میزان درآمد صندوق‌ها و محل دقیق هزینه‌ آن‌ها کاملا شفاف و قابل پیگیری در سامانه‌ جامع مشارکت‌هاست، این در حالی است که عملکرد ماموران تخلیه سه بار در ماه به شیوه‌ نامحسوس کنترل می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: گاهی ممکن است قبل از مراجعه مامور تخلیه صندوق به منزلی، نیروهای نظارتی کمیته وجوه جمع‌آوری شده در آن صندوق خاص را شمارش کرده و آن را دوباره به صندوق باز گردانند تا بعد از شمارش و ثبت مبلغ توسط مامور تخلیه، این دو رقم برای اطمینان بیشتر با هم مقایسه شوند.

وی با اشاره به شمارش و تخلیه روزانه ۲۵ تا ۵۰ صندوق توسط ماموران تخلیه کمیته، خاطرنشان کرد: مسیر روزانه هر مامور به صورت کامل مشخص است و گاهی در میانه این مسیر، کیسه مربوط به وجوهات و دسته قبض صادر شده گرفته شده و میزان این دو شاخصه با هم مقایسه می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نجف‌آباد اظهار کرد: متوسط صدقات جمع‌آوری شده از هر صندوق مشخص است و علاوه بر بررسی موردی ارقام گزارش شده در مواردی هم ممکن است میزان وجه ثبت شده روی قبوض صادر شده هر صندوق را به صورت تلفنی با مالک آن بررسی کرده و از صحت روند انجام شده اطمینان بیشتری پیدا کنیم.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار صندوق جمع‌آوری صدقات مردمی در این شهرستان قرار دارد و شهروندان از طریق آن‌ها ماهیانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به افراد تحت پوشش این نهاد کمک می‌کنند.

کد خبر 376141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.