ترامپ توانایی مذاکره ندارد

سفیر ونزوئلا در ایران: آمریکا همواره قوانین و تعهداتش را زیر پا گذشته است و قابل مذاکره نیست

به گزارش ایمنا، خسوس گریگوری گنزالس در جمع خبرنگاران افزود: نیروهای مسلح و تسلط بر دلار دو نیروی قابل اتکای ترامپ است و نمی‌تواند همانند روسای جمهور گذشته این کشور به مذاکره منطقی با دیگر کشورها بپردازد، در حالی که نیکلاس مادور همچون رئیس جمهور کره شمالی اماده مذاکره رو در رو با ترامپ است.

سفیر ونزوئلا عامل اصلی مشکلات داخلی کشورش را اقدامات آمریکا دانست و گفت: مقامات آمریکایی به حرف‌هایی که می‌زنند و توافق نامه‌هایی که امضا می‌کنند متعهد نیستند، نمونه بارز این بدعهدی را می‌توان در رفتار امریکا در قبال توافقنامه هسته‌ای یاران با گروه ۵+۱ به عینه دید.

گریگوری گنزالس با بیان اینکه تحریم‌ها و حملات آمریکا فقط نیکلاس مادورو را هدف نگرفته است بلکه کل کشور و مردم را هدف گرفته است، تاکید کرد: مردم ایران و ونزوئلا تحت رهبری، رهبرانشان همواره باهم متحد هستند و اجازه نخواهند داد اهداف آمریکا محقق شود.

سفیر ونزوئلا در تهران با اشاره به حمایت ارتش انقلابی این کشور از دولت مادور گفت: هر چند خائن‌هایی در ارتش بخاطر پول به ماورو و قانون اساسی خیانت کردند، اما همگان می‌دانند نیروهای مسلح ما از دل مردم برآمده اند و مدافع قانون اساسی هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره این که رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در این کشور پناهنده شده اند، چرا دولت ونزوئلا مماشات می‌کند؟ افزود: ما همیشه یک دولت و کشور صلح طلب بوده و هستیم و همیشه براساس چندجانبه گرایی و دوجانبه گرایی عمل کرده ایم و با احترام به قوانین بین المللی حرکت می‌کنیم و به منشورهای بین المللی احترام می‌گذاریم ما نباید اشتباهی را مرتکب شویم که به بهانه‌ای برای مقابله تبدیل شود.

وی گفت: حمله به این سفارتخانه‌ها برای دستگیری مخالفان تبعات منفی برای کشور به همراه خواهد داشت و لذا هم اکنون دفتر نمایندگی سیاسی آمریکا در کاراکاس آرام است در حالی که آن ها به قوانین بین الملی پایبند نیستند.

گریگوری گنزالس با اشاره اقدام کشورش در قطع روابط سیاسی با آمریکا و کلمبیا و بستن سفارت ونزوئلا در این دو کشور افزود: این تصمیم با دستور رئیس جمهور مادورو اتخاذ شده است و هر لحظه ممکن است این تصمیم درمورد دیگر کشورهایی که برای ونزوئلا مشکل ایجاد می‌کنند اتخاذ شود.

سفیر ونزوئلا در تهران قطع رابطه سیاسی و دوستانه با کشورها را حاصل بررسی تمامی جوانب آن دانست و بر پایبندی کشورش به تمام قوانین کنوانسیون وین برای حفظ امنیت دفتر نمایندگی سیاسی کشورها تاکید کرد.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 376117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.