تصادفات تیران و کرون فوتی نداشت

تیران-رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تیران و کرون گفت: ۴۹ درصد از تصادفات جرحی و خسارتی حوزه شهری تیران‌وکرون مربوط گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، سروان مهدی پاکی در نشست شورای ترافیک شهرستان تیران و کرون در تحلیل آمار تصادفات اظهارکرد: ۴۹ درصد از تصادفات جرحی و خسارتی حوزه شهری تیران‌وکرون مربوط گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال که بیشترین آن‌ها نیز موتور سوار هستند، اختصاص دارد.

وی افزود: اجرای طرح امنیت اجتماعی و برخورد با موتورسواران متخلف و همچنین آموزش عموم مردم برای کاهش تصادفات در دستور کار است که باید برای این حوزه برنامه‌ریزی بیشتری از سوی خانواده‌ها و نهادی فرهنگی انجام شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تیران و کرون ادامه داد: ۲۹ درصد از تصادفات خسارتی و جرحی نیز به عابران پیاده اختصاص دارد که به دلیل نبود هوشیاری رانندگان و همچنین تردد بدون ایمنی عابرین پیاده به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته تصادف فوتی در حوزه شهری تیران و کرون رخ نداده، خاطرنشان‌کرد: این شهرستان جز سه شهرستان برتر در کاهش تصادفات بوده که ارتقای فرهنگ ترافیک، افزایش نظارت‌های پلیس و ایمنی در ترافیک با اجرای طرح‌های عمرانی در این خصوص موثر بوده است.

سروان پاکی ساماندهی سرویس‌های مدارس، ناوگان حمل و نقل عمومی و کنترل ترددهای درون شهری و ایمن‌سازی مسیرهای مواصلاتی با همکاری شهرداری‌ها را در کاهش تصادفات مهم خواند و گفت: شهرداری عسگران در بخش کرون باید همکاری بیشتری با پلیس و اجرای مصوبات شورای ترافیک برای کاهش تصادفات آن شهر داشته باشد.

وی اضافه کرد: کوتاهی در اجرای مصوبات شورای ترافیک در افزایش تصادفات شهری نقش دارد که در این راستا شهرداری‌ها و همچنین راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخشی از حوزه کاری باید تلاش بیشتری داشته باشند.

کد خبر 376110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.