۲۴۰ مرکز مشاوره در اصفهان فعال است

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: ۲۴۰ مرکز مشاوره در سطح استان وجود دارد که دسته‌ای از آنها مراکز مشاوره عمومی و دسته دیگر در قالب مراکز مشاوره تخصصی فعالیت می‌کنند.

محمدسعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در معاونت پیشگیری بهزیستی استان یکی از حوزه فعالیت‌ها دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی است که متولی اعطای مجوزهاست.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ مرکز مشاوره در سطح استان وجود دارد، افزود: دسته‌ای از آنها مراکز مشاوره عمومی هستند و دسته دیگر در قالب مراکز مشاوره تخصصی فعالیت می‌کنند و مشاوره‌های حضوری ارائه می‌دهند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه خط تلفن ۱۴۸۰ مشاوره‌های تلفنی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: این شماره تلفن به سراسر استان اصفهان برای کسانی که امکان مشاوره حضوری ندارند مشاوره غیرحضوری ارائه می‌دهد که این خدمات مشاوره‌ای با توجه به ساختار نرم‌افزای مربوطه قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه یک مرکز مشاوره دولتی در اصفهان وجود دارد، در خصوص شرایط اخذ پروانه فعالیت، خاطرنشان کرد: صدور پروانه مراکز مشاوره به این صورت است که هر سال مراکز موردنیاز در سطح استان را اعلام می‌کنیم و افراد متقاضی در مصاحبه‌های مذکور شرکت کرده و بعد از طی فرآیندهای مربوط و کسب امتیازات لازم و بررسی صلاحیت‌ها پروانه فعالیت صادر می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه پروانه فعالیت مراکز مشاوره به مدت پنج سال صادر می‌شود، افزود: بعد از این زمان می‌توانند تقاضای تمدید پروانه فعالیت داشته باشند و در صورت نداشتن تخلفات با بررسی‌های لازم پروانه فعالیت تمدید می‌شود.

وی با اشاره به علاوه بر بهزیستی سازمان‌ نظام روانشناسی بر عملکرد این مراکز نظارت دارد، افزود: این مراکز به طور مرتب و دوره‌ای توسط کارشناسان ادارات بهزیستی سطح شهرستان‌های استان بازدیدها را انجام می‌دهند و علاوه بر آنها کارشناسان استانی هم بازدیدهای استانی را انجام می‌دهند و تخلفات در هیئت تخلفات بررسی و رسیدگی می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در خصوص کمک بهزیستی به منظور بهره‌مند شدن از خدمات مراکز مشاوره گفت: بهزیستی به خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند تحت پوشش بهزیستی یاری برگ اختصاص می‌دهد تا از این مراکز مشاوره استفاده کنند همچنین مراکز مشاوره دولتی که در اصفهان یک مرکز دولتی وجود دارد از مشاوران خوبی استفاده می‌کنند.

کد خبر 376100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.