کارگروه خانواده و زنان شورای شهر اصفهان فعال شد

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارگروه تخصصی خانواده و زنان با تاکید بر مسائل اجتماعی جامعه وخانواده و توجه به نقش زنان در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد عمل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست کمیسیون اجتماعی شورای شهر به منظور برنامه‌ریزی در خصوص ایجاد کمیته خانواده، اظهار کرد: کارگروه تخصصی خانواده و زنان با تاکید بر مسائل اجتماعی جامعه وخانواده و توجه به نقش زنان در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد عمل خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ویژه با حضور اساتید دانشگاهی در این کار گروه گفت: این کارگروه تخصصی حوزه‌های تخصصی را با استعلام و استخراج مراکز علمی، تخصصی و نیروهای متعلق در سازمان‌های مرتبط با شهرداری و بیرون از شهرداری به صورت وسیع و گسترده‌تری پیگیری خواهد کرد و اطلاعات لازم پیرامون مبحث خانواده و حوزه زنان در بستر اجتماعی جمع‌آوری شود.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه باید ارتباط ویژه‌ای با بخش‌های تخصصی شهرداری صورت بگیرد، تصریح کرد: در نهایت امروز به یک مدل و الگوی اجرایی، عملی برای مواجه با حوزه بانوان در کلانشهر اصفهان دست پیدا کردیم که این الگو را جهت بررسی و مطالعه بیشتر در اختیار اساتید و کارشناسان گذاشتیم تا نقاط ضعف شناسایی و کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه بحث خانواده در اصفهان چندین سال است که به طور مهجور به آن نگاه می‌شود، افزود: بحث خانواده چند سالی است که مورد بی مهری حوزه مدیریت شهری قرار گرفته که با پیگیری‌هایی که به عمل آمد مرکز تخصصی خانواده را به فرهنگسرای خانواده تبدیل کردیم و این کارگروه تخصصی خانواده و زنان در اصفهان با رویکرد اجتماعی و رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی کار خود را آغاز خواهد می‌کند.

محمدی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه فرهنگسرای خانواده هفته آینده برگزار می‌شود: در نیمه دوم سال یک همایش بین‌المللی با مشارکت کمیسیون اجتماعی شورای شهر و مدیریت شهری اصفهان با تأکید بر نقش کلیدی و بنیادین خانواده و زنان در ایجاد جامعه‌ای بی‌نقص و سالم و کمک ویژه به توسعه پایدار برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این کارگروه در ادامه به سمت محتواسازی می‌رود، افزود: در اجرای برنامه‌های آموزشی شهروندان مناطق ۱۵ گانه شهرداری، واحدهای تخصصی شهرداری در بحث مباحث خانواده درگیر خواهند بود.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مراکز سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مراکز سلامت اجتماعی تغییر یافته است، افزود: خانه‌های سلامت رویکرد و عملکرد و کارکردشان تغییر کرد و الان تحت عنوان مراکز سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها کارشان را در مناطق ادامه می دهند که جزء ارکان اصلی اجرای این برنامه خواهند بود همچنین معاونین فرهنگی اجتماعی، نیروهای مراکز سلامت اجتماعی و پیشگیری، کسانی هستند که عناصر تأثیرگذار در اجرا هستند.

کد خبر 376089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.