۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
سرمازدگی باغات گردو در شهرضا

شهرضا – مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: به دنبال افت محسوس و برودت دما در روزهای اخیر باغات گردو شهرستان دچار سرمازدگی شد.

رضا باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: افت محسوس دمای هوا شهرستان در اردیبهشت‌ماه باعث سرمازدگی همه درختان گردو و بخشی از باغات درختان زردآلو، سیب و انگور شده است.

وی با اشاره به خسارت طوفان به گلخانه‌های این شهرستان، خاطرنشان کرد: در  منطقه "سهران" یک باب گلخانه با مساحتی در حدود هزار مترمربع، یک باب گلخانه در منطقه اسفرجان و چند گلخانه در مناطق دیگر شهرستان از طوفان شدید دچار خسارت شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه در سال جاری یک باغ گل محمدی به مساحت  ۲.۵ هکتار به کاشت گل محمدی اختصاص یافته است، تصریح کرد: این مرزعه در اراضی منطقه فضل‌آباد قرار با استفاده از قلمه ریشه‌دار و سیستم آبیاری تحت‌فشار احداث شده است.

باقری با بیان اینکه امسال ۳۲ هکتار به مساحت گلخانه‌های شهرضا اضافه می‌شود، تصریح کرد: در ستاد گلخانه‌ای شهرستان مقرر شد تا فرایند صدور مجوز احداث گلخانه‌ها تسهیل شود.

وی با اشاره به اجرای یک مورد حکم تخریب موضوع تبصره(۲) ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر کاربری مانند ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب شود، چنانچه به طور غیر مجاز و بدون مجوز کمیسیون تبصره (۱) ماده (۱) این قانون باشد، جرم است

کد خبر 376081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.