هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به گذر امواج ناپایدار بر روی استان طی روزهای آینده، گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق غرب، جنوب و شمال استان، احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و موقت در این مناطق وجود دارد.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت امواج ناپایدار از امروز تا اوایل هفته آینده بر روی استان است، اظهار کرد: براین اساس بیشتر مناطق استان گاهی ابری و برای ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گاهی طوفان لحظه‌ای و برای برخی مناطق نیز ناپایداری‌های جوی همراه با رعد و برق و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق غرب، جنوب و شمال استان، احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و موقت در این مناطق  وجود دارد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌های فصلی در مناطق غرب،جنوب و شمال استان، تاکید کرد: از اسکان در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود و دام‌داران دامهای خود را از مراتع خارج کنند.

سیدان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوا در کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات صبح فردا ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت آینده خوروبیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و بویین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین مناطق استان خواهد بود.          

کد خبر 376069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.