افزایش قیمت پسماندهای قابل بازیافت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از افزایش قیمت پسماندهای قابل بازیافت در ایستگاه‌های مبادله پسماند خشک خبر داد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل کریمیان اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار و پیرو درخواست بسیاری از شهروندان جهت تغییر و هماهنگی قیمت‌ها در این ایستگاه‌ها با بازار، مقرر شد قیمت اقلام قابل بازیافت تا چهار برابر نسبت به قبل افزایش یابد .

وی افزود: البته مهم‌ترین هدف ما در این مسیر تغییر در رفتار و یا اصلاح فرهنگ است و اینکه شهروندان بنابر وظیفه شهروندی خود اقدام به تفکیک زباله‌های قابل بازیافت و تحویل مجزای آن‌ها کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در رابطه با چگونگی اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص افزایش قیمت اقلام قابل بازیافت، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال حرف "G"و یا کلمه "قیمت" به شماره ۳۰۰۰۸۲۲۸، لیست قیمت‌های جدید مبادله اقلام بازیافتی در ایستگاه‌های سطح شهر را از این سامانه پیامکی دریافت کنند.

کریمیان افزود: این سازمان آمادگی کامل دارد تا با بهره‌گیری از پیشنهادات شهروندان به خصوص متخصصان این حوزه، از روش‌های نوین در این زمینه استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری استارت آپ، تصریح کرد: این برنامه در سال جدید با مساعدت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد و با بهره‌گیری از گروه‌های دانشجویی جوان و دانشگاه‌های شهر مشهد اجرا شد که خوشبختانه نتایج آن رضایت‌بخش و قابل تامل بود .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با اشاره به طرح "سیمپ" اظهار کرد: این طرح به زودی در منطقه ۹ مشهد به صورت پایلوت اجرا خواهد شد که طی آن شهروندان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایلی هوشمند درخواست جمع‌آوری پسماند خشک خود را داشته باشند و خودروهای ویژه این طرح در کوتاه‌ترین زمان با مراجعه به درب منزل اقدام به جمع‌آوری می‌کنند.

کد خبر 376066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.