وسایل بازی غیراستاندارد در ایلام/ آماده‌باش برای مبارزه با ملخ‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

در بسته خبری امروز از کشف بخشی از جمجمه انسان هوشمند در غار کلدر خرم‌آباد تا اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و هزینه ۲ هزار میلیارد ریالی در بخش آب و فاضلاب استان زنجان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۲ هزار تن گندم در نهاوند

همدان: حسین خردمند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: با افزایش بارش‌ها در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۲ هزار تن گندم از مزارع نهاوند برداشت شود.

پرورش کروکودیل‌در ملایر 

همدان: مسعود نوروزی، مسئول بخش شیلات اداره جهاد کشاورزی ملایر از افتتاح نخستین واحد پرورش کروکودیل در هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

۱۹ هزار مددجو در همدان عضو بیمه سلامت می‌شوند

همدان: سعید فرجی، ​مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: ۱۹ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد همدان عضو بیمه سلامت می‌شوند.

*******************************************************************************

 ۳۹۰۰ واحد صنفی لرستان خسارت دیده از سیل

لرستان: محمدرضا صفی خانی، رییس سازمان صمت لرستان گفت: در سیل اخیر به ۳۹۰۰ واحد صنفی لرستان میلیاردها تومان خسارت وارد شد.

کشف بخشی از جمجمه انسان هوشمند در غار کلدر خرم‌آباد

لرستان:  امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از کشف بخشی از جمجمه انسان هوشمند در غار کلدر خرم‌آباد در پی کاوش‌های اخیر در این غار خبر داد.

خسارت سیل به ۸ تا ۱۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در لرستان

لرستان: نامدار صیادی، ​معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سیل اخیر حدود ۸ تا ۱۰ هزار بهره بردار کشاورزی در لرستان بین ۵۰ تا صد درصد خسارت دیده‌اند.

*******************************************************************************************************

آبگیری ۹۶ درصد سد کوثر

کهگیلویه و بویراحمد: اکبر خدری، مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد از ظرفیت سد مخزنی کوثر در این شهرستان با بارندگی های سال زراعی جاری آبگیری شد.

آماده باش فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با ملخ‌های صحرایی

کهگیلویه و بویراحمد: عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر آمادگی کامل فرمانداران برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی گفت: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با این آفت در اختیار جهادکشاورزی قرار می‌‎گیرد.

تحویل ۵۰۰ واحد «مسکن مهر» دهدشت تا پایان خرداد امسال

کهگیلویه و بویراحمد: جعفر نیکبخت، فرماندار کهگیلویه گفت: تا پایان خرداد ماه امسال ۵۰۰ واحد مسکن مهر دهدشت تکمیل و به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

*******************************************************************************************************

افزایش ۲۵ درصدی آمار ورزشکار سازمان یافته در پاوه

کرمانشاه: ادریس محمودی، رییس اداره ورزش و جوانان پاوهاز افزایش ۲۵ درصدی آمار ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار این ورزشکاران، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

جمع‌آوری کمک ۲۱۰ میلیون تومانی مردم کرمانشاه برای آزادی زندانیان

کرمانشاه: ستاد دیه استان کرمانشاه در جشن گلریزان با کمک و همت خیران کرمانشاهی مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کرمانشاهی جمع‌آوری کرد.

پیش‌بینی برداشت ۴۵۰۰ تن کلزا در اسلام‌ آبادغرب

کرمانشاه: کامران کریمی، ​مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از زمین‌های زراعی این شهرستان برداشت شود.

*******************************************************************************************************

۳۰ درصد جمعیت کردستان فشار خون دارند

کردستان: اردشیر رحیم‌زاده، مدیر بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۰ درصد جمعیت استان فشار خون دارند، ۲۴ درصد از فشار خون خود بی‌اطلاع‌اند و از این تعداد ۱۵ درصد دارو می‌گیرند و تنها ۲۲ درصد کنترل شده است.

اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

کردستان: عباس زارع، مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور در جلسه ستاد سامانه‌های نوین آبیاری استان کردستان، گفت: ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به اجرای سامانه‌های نوین آبی اختصاص یافته که تا کنون ۲۵ درصد آن تخصیص گرفته است.

کشف بیش از ۷ تن فرآورده گوشتی فاسد در کردستان​

کردستان: ناصر مخدوم، ​معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان از کشف و ضبط هفت هزار و ۱۱۹ کیلو گرم فراورده‌های خام دامی در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

*****************************************************************************************************

توزیع بیش از ۲۰۰ تن برنج و شکر در زنجان

زنجان: محمد ایزدی، مدیرعامل شرکت غله استان زنجان از توزیع ۱۳۰ تن شکر و ۸۰ تن برنج در زنجان خبر داد و گفت: این توزیع در قالب طرح ضیافت انجام شده است.

قاچاق از گمرک زنجان صفر است

زنجان: حمید احمدی، ​مدیر گمرک زنجان از افزایش ۱۰ درصدی وزن کالاهای صادراتی از گمرک زنجان خبر داد و گفت: قاچاق از گمرک زنجان صفر است.

هزینه ۲ هزار میلیارد ریالی در بخش آب و فاضلاب استان زنجان

زنجان: علیرضا جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در دوره خدمت دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ بیش از دو هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و منابع داخلی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب استان زنجان هزینه شده است.

*******************************************************************************************************

خسارت ۱۱۰ میلیارد تومانی بارش‌ها به زیرساخت‌های جاده‌ای

چهارمحال و بختیاری: حسین مالکی، معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در جریان بارش‌های فروردین‌ماه امسال ۱۱۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های جاده‌ای این استان خسارت وارد شد.

احداث ۲ هزار واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری از ساخت دو هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: اقداماتی در خصوص واگذاری زمین به اقشار آسیب‌پذیر صورت می‌گیرد.

اجرای سند توسعه روستایی در ۱۴۶ روستا

چهارمحال و بختیاری: ملک‌محمد محمودیان، ​مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری از تصویب سند توسعه روستایی و اجرای این سند در ۱۴۶ روستای استان خبر داد.

*****************************************************************************************************

۱۲۳ هزار تن گندم از کشاورزان ایلام خریداری شد

ایلام: کامران سلیمان‌پور، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود ۱۲۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

بیش از ۷۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی استان ایلام رفع تصرف شدند

ایلام: علی اصغر کاظمی،​ مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی استان ایلام از ابتدای‌ سال‌جاری تاکنون توسط یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه وشهرسازی استان رفع تصرف شده است.

۲۷۰ وسیله بازی در زمین‌های بازی شهرداری‌های ایلام غیراستاندارد است

ایلام: مهناز همتی، مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: ۲۷۰ وسیله بازی در سطح زمین‌های بازی شهرداری‌های سطح استان غیر استاندارد است که باید نسبت به استانداردسازی این وسایل اقدام شود.

کد خبر 376063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.