اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کشور

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور گفت: ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به اجرای سامانه‌های نوین آبی اختصاص یافته که تا کنون ۲۵ درصد آن تخصیص گرفته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس زارع اظهار کرد: در این راستا هرچه در توان داشته باشیم در سطح ملی انجام خواهیم داد و رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی گفت: امسال با توجه به محدویت‌هایی اعتباری که وجود دارد در بحث سامانه‌های نوین آبی از آنجایی که در شرایط خشکسالی به کشور کمک کرد، تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این بخش به دستور مقام معظم رهبری در سال‌جاری نیز انجام می‌شود.

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور تصریح کرد: علاوه بر پیش‌بینی اعتبار در بودجه سنواتی، امسال ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به اجرای سامانه‌های نوین آبی اختصاص داده شد که تاکنون ۲۵ درصد از این میزان تخصیص گرفته است.

زارع اضافه کرد: یکی از افتخارات وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های این وزارت در سطح استان‌ها این است که ۱۶ هزار پروژه آبیاری نوین در سال گذشته در کشور اجرا شده که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته تمام اصول فنی و مهندسی در آنها رعایت شده است.

وی گفت: افزایش قیمت‌ها موضوعی کشوری است که تنها به موضوع تجهیزات اجرای سیستم‌های آبیاری نوین خلاصه نمی‌شود. اسفندماه سال گذشته قیمت‌ها آنالیز شده است و براساس قیمت‌های روز، نرم قیمت اجرای این پروژه‌ها تعریف می‌شود.

کد خبر 376050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.