انتخابات نظام پرستاری در اصفهان حاشیه‌ساز شد

رابط انجمن فوریت‌های پزشکی در قطب مرکز کشور گفت: پس از کش و قوس‌ها و اعتراضات پرسنل فوریت‌های پزشکی متاسفانه هئیت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری همچنان به منع کاندیداتوری پرسنل اورژانس در این انتخابات اعتقاد دارد.

محسن افتخاری رنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات ایجاد شده برای برگزاری انتخابات نظام پرستاری و اعتراض پرسنل اورژانس نسبت به منع کاندیدا شدن‌شان در این انتخابات اظهار کرد: برای این امر در دیوان عدالت اداری طرح دعوی از سوی نمایندگان پرسنل اورژانس مبنی بر دستور موقت مبنی بر توقف روند انتخابات تا احراز تخلف در برگزاری این انتخابات انجام شده است.

وی با بیان اینکه دستور منع کاندیداتوری پرسنل اورژانس در انتخابات نظام پرستاری توسط جانشین رییس ستاد پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری در تاریخ ۱۵ اردیبهشت اعلام شده است، ادامه داد: این مسئول علت این امر را به استناد بند سه ماده هشت اعلام کرده است و این در حالی است که ماده هشت اساس‌نامه سازمان نظام پرستاری صرفا به کرسی‌های هئیت مدیره اشاره کرده و در هیچ جایی از اساسنامه نداشتن کرسی را مانع کاندیداتوری نمی‌داند.

رابط انجمن فوریت‌های پزشکی در قطب مرکز کشورافزود: از طرفی براساس ماده ۲۲ اساس‌نامه سازمان نظام پرستاری مصوبه مجلس شورای اسلامی  و همچنین آگهی مورخه ۱۰ اردیبهشت امسال شرایط انتخاب شوندگان را به شرح زیر اعلام کرده است..

۱ـ  عضویت در سازمان نظام پرستاری به صورت معتبر و به تاریخ روز و با ارائه کارت عضویت در سازمان که در کل کشور یکنواخت و دارای شماره نظام پرستاری و صادره از سازمان مرکزی است.

۲ـ عدم سابقه محکومیت که منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

۳ـ عدم سابقه محکومیت از هیئت‌های رسیدگی به تخلفات سازمان نظام پرستاری که منجر به محرومیت از عضویت در سازمان نظام پرستاری باشد.

۴ـ داشتن حداقل سه سال سابقه سکونت یا اشتغال در حوزه انتخابیه

۵ـ عدم تجاهر به فسق و نداشتن فساد اخلاقی و مالی

۶ـ التزام عملی به اسلام و پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

تبصره: ضمناً اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که تابع احکام دین اعتقادی خود میباشند، مشروط به اینکه تجاهر به نقض احکام اسلامی را ننمایند.

۷ـ عدم عضویت در هیئت‌های نظارت و اجرایی.

وی با تاکید بر اینکه در اعلام شرایط عضویت در نظام پرستاری و نداشتن تخلف به عنوان شروط اصلی حضور در انتخابات نام برده شده است، افزود: در شرایط اعلام شده به رشته یا مدرک تحصیلی و یا نداشتن کرسی در هئیت مدیره اشاره نشده است، بنابراین این پرسنل به صورت قانونی می‌توانند مانند پرستاران دندان پزشکی که فاقد کرسی هستند در جمع پرستاران به رقابت بپردازند.

افتخاری رنانی با بیان اینکه ارسال اصل نامه ممنوعیت کاندیدا شدن پرسنل فوریت‌های پزشکی پنج روز پس از آغاز ثبت‌نام نیز تخلف دومی است که اتفاق افتاده، تصریح کرد: در حال حاضر تمام مستندات به دیوان عدالت اداری ارسال و منتظر صدور دستور موقت و در نهایت رای قطعی هستیم.     

کد خبر 376047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.