گرانی دلار به سود کارخانجات اصفهان

شهرضا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: واحدهایی مثل کاشی نیلو، کاشی اصفهان و پلی‌اکریل که ماه‌ها حقوق معوقه داشتند به دلیل افزایش قیمت ارز توانستند محصولات خود را به فروش رسانده و کارگران خود را به محل کار بازگردانند.

محسن نیرومند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با بیان اینکه در سال گذشته نرخ اشتغالزایی اصفهان ۲.۳ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی ارایه آمار در کشور در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن نرخ بیکاری این استان سه دهم درصد کاهش یافته است

وی ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری استان در حالی بوده است که مشارکت مردم برای ایجاد کار دو درصد افزایش یافته است که این مسئله نشان‌دهنده افزایش دو درصدی تعداد کارگران شاغل استان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته در هیچ‌ یک از واحدهای صنعتی استان اعتصابات کارگری اتفاق نیفتاد، یادآور شد: واحدهایی مثل کاشی نیلو، کاشی اصفهان و پلی‌اکریل که ماه‌ها حقوق معوقه داشتند به دلیل افزایش قیمت ارز توانستند محصولات خود را به فروش رسانده و کارگران خود را به محل کار بازگردانند.

نیرومند با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۱۱۳ نفر در واحدهای صنعتی و تولیدی استان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: طبق آمار تأمین اجتماعی تعداد بیمه‌شدگان این سازمان در استان اصفهان در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۱۳ هزار نفر افزایش یافته است که نشان می‌دهد باوجود تعطیلی بعضی واحدهای تولیدی کوچک ۱۳ هزار نفر به تعداد شاغلان افزوده است.

وی تأکید کرد: در سال گذشته بعضی واحدهای صنعتی راکد و تعطیل شده مانند پلی‌اکریل که کارگران آن‌ حدود ۱۹ ماه حقوق نمی‌گرفتند احیا و فاز دوم آن نیز اخیرا راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته حدود دو هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در حوزه فعالیت تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت شد، اظهار کرد: قرار شده باهدف سهولت در پرداخت، واگذاری تسهیلات در سال ۹۸ به صورت دستگاهی انجام شود.

کد خبر 376045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.