پایان محدودیت‌های ترافیکی زیرگذر میدان عاشق اصفهانی

محدودیت‌های ترافیکی زیرگذر میدان عاشق اصفهانی که به دلیل عملیات احداث ایستگاه مترو از ابتدای آذر امسال اعمال شده بود، پایان یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان، محدودیت‌های ترافیکی زیرگذر میدان عاشق اصفهانی که به دلیل عملیات احداث ایستگاه متروی عاشق اصفهانی خط دوم قطارشهری اصفهان از ابتدای آذر امسال اعمال شده بود، پایان یافت.

به منظور احداث هسته مرکزی ایستگاه عاشق اصفهانی، در گام نخست کلکتور اصلی ۱۶۰۰ فاضلاب شمال شهر اصفهان در چند مرحله طرح ترافیکی جابه جا شد و سپس احداث هسته مرکزی در زیر زیرگذر عاشق اصفهانی در دستور کار اجرا قرار گرفت.

با توجه به مصوبه شورای ترافیک استان اصفهان و به دلیل ساخت هسته مرکزی ایستگاه عاشق اصفهانی خط دوم قطارشهری اصفهان، از ابتدای آذرماه سال ۱۳۹۷، باند شمالی زیرگذر میدان عاشق اصفهانی واقع در شمال اصفهان، مسدود شد.

این عملیات عمرانی مربوط به ساخت پل در محل زیرگذر به منظور عبور قطار و ساخت ایستگاه عاشق اصفهانی خط دوم مترو بود.

پس از اجرای عملیات عمرانی در باند شمالی و انتقال ترافیک به این باند، باند جنوب زیرگذر میدان عاشق اصفهانی از ابتدای اسفند ۱۳۹۷ در ادامه فعالیت عمرانی هسته مرکزی ایستگاه مسدود شد.

بر اساس این گزارش، در چند ماه گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص مسیرهای جایگزین ترافیکی این منطقه با همکاری استانداری اصفهان، شهرداری اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، پلیس راهور و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام شد و تلاش‌های قابل توجهی به منظور پایان هرچه سریعتر عملیات صورت گرفت.

در حال حاضر فعالیت عمرانی پنج ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط دوم قطارشهری اصفهان آغاز شده است.

خط دوم مترو اصفهان(خط شرقی_غربی) به طول حدود ۲۴.۷ کیلومتر و دارای ۲۳ ایستگاه است که از ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) آغاز و به ایستگاه میدان شهدای خمینی‌شهر ختم می‌شود. قرار است در فاز نخست اجرا ۱۴.۶ کیلومتر از این خط از ایستگاه دارک تا مدرس نجفی اجرایی شود.

کد خبر 376036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.