راه‌اندازی اتوبوس مدارس در اصفهان/دوپایانه درون استانی احداث می‌شود

نایب رییس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در آینده نزدیک سیستم حمل و نقل عمومی شهر مکانیزه می‌شود، گفت: درصدد هستیم به جای سرویس مدارس، اتوبوس مدارس را در شهر راه‌اندازی کنیم تا کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان در برنامه رادیویی «صدای شهر» در خصوص وضعیت راکبان موتورسیکلت‌ها در شهر اظهارکرد: اگر برای تردد راکبان موتور سیکلت در شهر چاره اندیشی نشود قطعاً ایمنی شهروندان و راکبان به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از راکبان موتورسیکلت گواهی رانندگی ندارند و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، افزود: این روزها کمتر موتورسواری را در شهر مشاهده می‌کنیم که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارد و پشت چراغ قرمز چهارراه‌های شهر توقف کند که استمرار این وضعیت برای شهروندان قابل قبول نیست.

 نایب رییس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه طبق بررسی‌های انجام شده ۱۱ درصد از آمار حوادث مربوط به تصادفات بوده و از این ۱۱ درصد بیشترین موارد مربوط به راکبان موتورسوار است، تصریح کرد: در واقع تخلفات پی در پی موتورسواران باعث شده عابران پیاده از ترس تخلفات آنها حتی در پیاده‌روهای شهر اضطراب و دلهره داشته باشند.

وی مهمترین راهکار کاهش تخلفات موتورسواران را فرهنگ‌سازی و اعمال قانون دانست و گفت: متأسفانه تاکنون در این راستا آنگونه که باید فرهنگ‌سازی لازم انجام نشده است.

برشان با بیان اینکه توقیف موتورسورسیکلت‌هایی که راکبان آنها قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده‌اند، باعث قانونمندشدن وسیله نقلیه می‌شود، گفت: بیشترین سود اجرای طرح‌های توقیف موتورسیکلت، دریافت گواهینامه رانندگی راکبان، بیمه موتورسیکلت و رفع نقایص آن است.

وی ادامه داد: اعمال قانون جدی موتورسیکلت‌ها به دلیل فراوانی تخلفات موتورسواران تا حدودی به فراموشی سپرده است در حالی که اجرای گام به گام قانون ضرورت دارد و شهروندان در شرایط فعلی احساس امنیت و آرامش ندارند.

نایب رییس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایمنی شهروندان و موتورسواران در گرو رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی با بیان اینکه برخی از بزهکاری‌های متخلفان در شهر با استفاده از موتورسیکلت انجام می‌شود، تاکید کرد: برای پایان دادن به تخلفات موتورسیکلت سواران راهی جز فرهنگسازی و اعمال قانون وجود ندارد.

برشان با اشاره به تردد موتورسیکلت‌سواران در بزرگراه‌های شهر، گفت: جلوگیری از تردد موتورسیکلت سواران تنها با اعمال مستمر قانون کارساز خواهد بود، راکبان موتورسیکلت نیز باید به این باور برسند که با این اقدام جان خود را به خطر می‌اندازند.

 وی با اشاره به بودجه سال‌جاری بخش حمل ونقل شهر اصفهان، گفت: از بودجه ۴۱ هزار میلیارد ریالی سال جاری ۱۷ هزار میلیارد آن مربوط به بخش حمل ونقل شهری است که ۳۳ درصد این بودجه برای حمل ونقل عمومی در نظر گرفته شده است.

احداث دو پایانه درون استانی در اصفهان

نایب رییس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز خرسندی از فعالیت خط یک مترو در شهر اصفهان و جابه جایی تعدادی زیادی از شهروندان با این وسیله نقلیه پاک و ارزان، اظهارکرد: خوشبختانه سرفاصله حرکت رام‌های مترو کاهش یافته که همین امر باعث افزایش اقبال شهروندان به انجام سفرهای درون شهری با این وسیله نقلیه عمومی شده است.

وی گفت: پارک‌سوار صفه در حال احداث است و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، همچنین عملیات احداث پارک‌سوار عاشق‌آباد به زودی آغاز خواهد شد.

برشان خبر از احداث دو پایانه درون استانی در خیابان آبشار و صمدیه اصفهان داد و تصریح کرد: برای جوان‌سازی ناوگان اتوبوسرانی تدابیر لازم اندیشیده شده است،  اما بیم آن می‌رود که اگر کمک‌های دولتی را نداشته باشیم عمر ناوگان اتوبوسرانی افزایش پیدا کند.

نایب رییس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در آینده نزدیک سیستم حمل و نقل عمومی شهر مکانیزه می‌شود، گفت: در صدد هستیم به جای سرویس مدارس، اتوبوس مدارس را در شهر راه‌اندازی کنیم تا کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده شود.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس‌های شهر، خاطرنشان کرد: این در حالی است که هزینه‌های اتوبوسرانی با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور چند برابر شده و دولت نیز از حمل ونقل عمومی حمایت چندانی نمی‌کند، از این رو شهروندان باید بدانند تنها یک چهارم هزینه‌های اتوبوس را پرداخت می‌کنند.

برشان گفت: امسال با افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی دستمزد مواجه هستیم، در این بین ۲۰ درصد افزایش کرایه حداقل میزان گران‌شدن بلیت بوده، البته باید در جهت بهینهسازی خدمات اقدامات مؤثر را انجام داد تا سرویس‌دهی مطلوبتری به شهروندان انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت احداث رینگ چهارم شهر اصفهان، تصریح کرد: اگر رینگ سوم در زمان‌های گذشته اجرا نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقاتی بر سر ترافیک شهر می‌آمد، امروز نیز اگر احداث رینگ چهارم را یک پروژه اساسی ندانیم، شهر در آینده با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد؛ از این رو شورای شهر و شهرداری در احداث رینگ چهارم اهتمام ویژه دارد.

نایب رییس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: علاوه بر احداث رینگ چهارم، باید برای حل معضل ترافیک به دنبال گسترش پارک سوارها و تقویت حمل ونقل عمومی در شهر باشیم.

کد خبر 376035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.