۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
عجیب‌ترین فستیوال‌های جهان

سالانه فستیوال‌های بسیاری در سراسر دنیا برگزار می‌شود که بعضی از آن‌ها به منظور بزرگداشت آیین‌های مذهبی یا رویدادهای فرهنگی و بعضی دیگر نیز برای ایجاد شادی در جامعه، توسط مسئولان شهری به اجرا در می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی از فستیوال‌ها بسیار غیر معمول و عجیب ولی سرشار از شور و هیجان است به طوری که شرکت‌کنندگان و تماشاگران بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

فستیوال پریدن از روی بچه‌ها - Castrillo de Murcia، اسپانیا

این فستیوال که در میان مردم محلی اسپانیا به عنوان El Colacho شناخته شده است، ۶۰ روز پس از عید پاک و در طول جشن Corpus Christi برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این مراسم مذهبی به سال ۱۶۰۰ باز می‌گردد و طی آن کودکانی که در سال گذشته متولد شدند، غسل تعمید داده می‌شوند.

قبل از آغاز مراسم و پریدن از روی نوزادانی که با دقت روی تشک‌های وسط خیابان قرار گرفته‌اند، مردانی در پوشش لباس سنتی "اهریمن" جمعیت را می‌ترسانند. هرچند این مراسم خطرناک به نظر می‌رسد اما تاکنون هیچ آسیبی در این مراسم گزارش نشده است. 

پنیر نوردینگ - گلاستر شایر، انگلستان

هر سال در یکی از روزهای سرد و پایانی ماه مه، بزرگسالان برای غلتاندن یک چرخ ۹ پوندی (تقریبا چهار کیلوگرم) از پنیر دابل‌گلاستر به سمت پایین یک تپه شیبدار، در روستای Brockworth جمع می‌شوند. پیش از آغاز مسابقه، نرده‌ها برداشته شده، بوته‌ها کوتاه و محل مسابقه از سنگ‌ها و اجسام خطرناک خالی می‌شود ولی مسابقه هنوز هم خطرناک است!

شیب و ناهمواری‌های تپه و همچنین حجم پنیر و سرعت چرخش آن، در طول‌ سال‌ها منجر به آسیب‌های جدی شده است و حتی در سال ۲۰۱۰ منجر به مرگ یک نفر شد. اما مردم محلی همچنان به این رسم سنتی خود افتخار می‌کنند و سالانه تعداد زیادی بازدیدکننده برای تماشای این مسابقه به گلاستر شایر می‌روند.

مسابقه بین‌المللی موی منجمد- وایت‌هورس، یوکان، کانادا

این مسابقه که در استان سرد یوکان در کانادا برگزار می‌شود، یک جشن زمستانی و تفریحی است که هر فوریه در حوضچه‌های آب‌گرم Takhini برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان مسابقه سرهای خود را کاملا در آب گرم حوضچه‌ها می‌برند، موها و ریش و سبیل خود را حالت می‌دهند و یکباره بالا می‌آیند. هوای سرد باعث یخ زدن موها در همان حالت می‌شود. دمای هوا معمولا در روز مسابقه به ۳۰- درجه سلسیوس یا ۲۲- درجه فارنهایت می‌رسد. 

مسابقات قهرمانی جهانی شست‌اندازی -  انگلستان

محل برگزاری این مسابقه متغیر است و برای اولین بار در دهه ۱۹۷۰ در روستای Wetton در استافوردشایر برگزار شد و انگیزه برگزاری آن داشتن مقام قهرمانی یک رشته خاص در انگلستان بود. قوانین مسابقه کاملا شبیه مچ‌اندازی است. دو نفر در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و برنده فردی است که سه امتیاز را کسب کند. شرکت در این مسابقات مستلزم بررسی کامل انگشت شست پا توسط یک پرستار واجد شرایط است.

مسابقات قهرمانی جهانی غواصی در باتلاق - ولز، انگلستان

غواصی در باتلاق از سال ۱۹۷۶ در Llanwrtyd Wells آغاز شد و مسابقات قهرمانی از سال ۱۹۸۵ در روستای Waen Rhydd  به مرحله اجرا درآمد. شرکت‌کنندگان، مجهز به لوله تنفس و باله‌های غواصی، باید تنها با اتکا به باله‌هایشان، دو مسیر متوالی ۶۰ یاردی (تقریبا ۵۵ متر) را در یک باتلاق طی کنند. هر ساله صدها نفر از سراسر جهان برای شرکت در این رویداد ورزشی غیر معمول به ولز سفر می کنند.

جشنواره موسیقی زیر آب - Looe Key Reef، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

این فستیوال با هدف جلب توجه‌ به اکوسیستم دنیای آبی برگزار می‌شود و حامی آن یک ایستگاه رادیویی محلی است. شرکت‌کنندگان با استفاده از لوازم موسیقی مخصوص زیر آب، موسیقی می‌نوازند و صدای آن از طریق اسپیکرهای موجود روی صخره پخش می‌شود.

مسابقات جهانی حمل همسر- Sonkajärvi، فنلاند

حمل همسر یا eukonkanto برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ و به عنوان یک ورزش در Sonkajärvi فنلاند برگزار شد. منشا دقیق این سنت مشخص نیست و به نظر می‌رسد که در هر نسل، داستان آن به گونه‌ای تحریف شده است. در این مسابقه، شرکت‌کنندگان مجاز هستند همسر خود را به شیوه‌های مختلف حمل کنند که رایج‌ترین آن نشستن روی شانه‌ها است. مرد باید از یک مسیر ۲۵۳.۵ متری با مانع بگذرد و برنده در پایان به اندازه وزن همسر خود جایزه دریافت می‌کند.

کد خبر 376004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    خوبه که اینارو میگین اما از خودمونم یادتون باشه.گلاب گیری .غذاهای محلی .سوارکاری و..... هم جشنواره های محلی ایرانه
  • ehsan NL ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    0 0
    واقعا دلشون خوشه