افزایش سه برابری مبتلایان به هپاتیت A /  مصرف ویتامین C  و کاهش ابتلا به آلرژی

نوزادان کم وزن و خطر ابتلا به دیابت، سه مکمل غذایی برای پیشگیری از کبودی پوست، تأمین ماده اولیه داروی بیماران تالاسمی و رفع کمبود آن، مصرف ویتامین c و کاهش آلرژی و  افزایش سه برابری مبتلایان به هپاتیت A را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگارایمنا، سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود داروی «دسفوناک» بیماران تالاسمی اظهار کرد: کمبود مقطعی این دارو به دلیل مشکلات ایجادشده در واردات ماده اولیه بود که با تأمین ماده اولیه موردنیاز، تولید این دارو توسط یکی از شرکت‌های دارویی از سر گرفته شد.

شهرام شعیبی  بیان کرد: اکنون این دارو به میزان نیاز بیماران تالاسمی کشور در حال تولید و توزیع در بازار دارویی است و نگرانی از بابت تامین این دارو وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: داروی وارداتی «دسفرال» بیماران تالاسمی نیز ماهیانه طبق سهمیه در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. بنابراین کمبودی در مورد تأمین داروی بیماران تالاسمی وجود ندارد.

مصرف ویتامین C آلرژی را کاهش می دهد

یک متخصص آسم و آلرژی با اشاره به اینکه مواد غذایی غنی از ویتامین C و اسید فولیک به کاهش التهابات ناشی از واکنش های آلرژیک کمک می کنند، اظهار کرد:  افرادی که حساسیت

 دارند، دارای دستگاه ایمنی هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهرا بی‌ضرر موجود در محل زندگی خود، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند.
عباس رهایی اضافه کرد: به عنوان مثال گرده گیاهان می‌تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبرو شده، حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و از هر ۱۰ نفر، ۲ نفر به نوعی از آن مبتلا هستند.
رهایی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد جمعیت دنیا آلرژی دارند، ادامه داد: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامی C و اسید فولیک موارد حساسیت افراد مبتلا به آلرژی را در فصل بهار کاهش می دهد.
وی با بیان اینکه بسیاری از حساسیت‌ها، ارثی هستند و از والدین به فرزندان منتقل می‌شوند،  گفت: افراد می‌توانند توانایی ابتلاء به آلرژی را نیز ارث ببرند، هنگامی که یکی از والدین به نوعی از حساسیت مبتلا باشد، شانس ابتلای فرزند او ۵۰ درصد و اگر هر دو آنها آلژیک باشند، این مقدار به ۷۵ درصد می رسد.
این پزشک با اشاره به اینکه  سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و آناناس حاوی ویتامین C زیادی است ، اظهار کرد این سبزیجات نقش موثری در تسکین علائم آلرژی دارد و به باز شدن سینوس‌ها کمک می‌کند.
رهایی تصریح کرد: مطالعات نشان داده که حدود ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در روز می‌تواند علائم آلرژی را تسکین دهد.
وی با بیان اینکه مرکباتی مانند پرتقال و لیموترش نیز برای درمان حساسیت بهاری مفید است، گفت: سیر و پیاز نیز ار مواد قدرتمند برای مقابله با آلرژی است، چون عملکردی مانند آنتی‌هیستامین‌ها دارند و افراد برای پیشگیری از حساسیت در فصل بهار باید بیشتر از سیر و پیاز استفاده کنند.

رهایی افزود: آبریزش بینی، اشک ریزش، سرفه، عطسه و اشکال در تنفس، گرفتگی بینی، عطسه، خارش و تورم پوست، پوست خشک و قرمز و حتی بروز جوش‌های پوستی از عوارض حساسیت است که به واکنش افراد نسبت به آن ماده آلرژی زای خاص بستگی دارد.
رهایی خاطر نشان کرد: حساسیت‌های فصلی در چشم موجب ورم، ملتهب شدن و قرمزی، تورم و اشک ریزش و حساسیت به نور، در دستگاه تنفسی فوقانی باعث گرفتگی، خارش و آب ریزش بینی و در دستگاه تحتانی تنفسی موجب سرفه، احساس کمبود هوا، خس خس، تنگی نفس و در بینی موجب احساس خارش در بینی و گلو، سقف دهان و گوش‌ها، کاهش تمرکز و احساس ناخوشی و خستگی و عصبی شدن می‌شود. ‌
این پزشک تاکید کرد: مواد غذایی حاوی ویتامین C و اسیدفولیک نقش دارویی بسیار مهمی در جلوگیری از آلرژی دارند.

افزایش سه برابری مبتلایان به هپاتیت  A

نتایج پژوهش جدید محققان مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکا نشان داد که نرخ ابتلا به هپاتیت A از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی، با افزایشی ۲۹۴ درصدی همراه بوده است.

محققان با بررسی تعداد موارد گزارش شده ابتلا به هپاتیت A از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸، به افزایش ۳۰۰ درصدی ابتلا به این بیماری در فاصله سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، پی بردند.

به گزارش سی ان ان، هپاتیت A یک عفونت کبدی است که توسط یک ویروس ایجاد می شود.

درد شکمی، بی اشتهایی، تهوع، احساس خستگی و زردی پوست از علائم شایع این بیماری هستند؛ علائمی که معمولا در عرض دو ماه و با پاک شدن بدن از عفونت، متوقف می شوند.

این بیماری واگیردار از طریق خوردن غذای آلوده، تماس جنسی یا استفاده از مواد مخدر، منتقل می شود.

اگرچه اغلب مبتلایان به هپاتیت A به بهبودی کامل دست یافته و به آسیب های کبدی جبران ناپذیر دچار نمی شوند، این عفونت در موارد نادر می تواند باعث نارسایی کبدی و حتی مرگ شود.

جزئیات این پژوهش در ژورنال MMWR منتشر شده است.

 نوزادان کم وزن هنگام تولد با خطر ابتلا به دیابت رو به ور هستند

کودکانی با وزن تولد کمتر از ۲.۵ کیلوگرم مستعد ابتلا به دیابت نوع ۲ در بزرگسالی هستند.

در تحقیقاتی که تا به حال انجام شده مشخص شده بود افرادی که با وزن کمتر از ۲.۵ کیلوگرم به دنیا آمده‌اند با خطر بالای ابتلاء به دیابت نوع ۲ در بزرگسالی مواجه هستند. حال در تحقیق جدید محققان دانشگاه براون آمریکا، این ادعا در نمونه‌ای بیش از ۳۰۰۰ زن به اثبات رسیده است.

«سیمین لیو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما در حال تلاش برای درک آنچه نسبت خطر منتسب به وزن کم تولد را می‌تواند با واسطه‌های بیوشیمیایی توضیح دهد هستیم تا به این ترتیب بتوانیم اهمیت نسبی هر مورد را بهتر درک کنیم

تیم تحقیق با تمرکز بر روی ۱۲۵۹ زن که دیابت نوع ۲ داشتند و ۱۷۹۰ زن سالم کار تحقیقاتی خود را آغاز کردند. داده‌های به دست آمده نشان داد که وزن کم تولد (کمتر از ۲.۵ کیلوگرم) حاکی از آن است که ریسک ابتلاء به دیابت نوع ۲ در مقایسه با زنان متولد شده با وزن بین ۳.۵ تا ۴.۵ کیلوگرم، ۲.۱۵ برابر بیشتر است.

سه مکمل غذایی برای پیشگیری از کبودی پوست

استروئیدهای موضعی و خوراکی که ممکن است برای درمان آلرژی ها، آسم و اگزما مصرف می کنید نیز می توانند موجب نازک شدن پوست و شکل گیری راحت‌تر کبودی ها شوند.
گاهی اوقات حتی پس از تماس جزئی پوست با سطوح دیگر ممکن است با شکل گیری کبودی هایی زشت و ناخوشایند مواجه شوید. با افزایش سن احتمال مواجهه با این شرایط نیز بیشتر می شود.
به گزارش "ایزی هلث آپشنز"، پوست بدن انسان با افزایش سن نازک‌تر می شود و ضخامت پوشش چربی که از رگ های خونی محافظت می کند نیز کمتر می شود. از این رو، احتمال پارگی مویرگ ها و بروز کبودی افزایش می یابد.
اگر یک زن هستید، احتمال کبود شدن راحت بدن و نتایج زشتی که روی پوست به همراه دارد، بیشتر می شود.
داروهای تجویزی توسط پزشک شما برای درمان بیماری ها و شرایط دیگر نیز می توانند احتمال کبودی راحت را افزایش دهند.
داروهایی مانند آسپرین، ضد انعقادهایی مانند کومادین و حتی آنتی بیوتیک ها می توانند توانایی بدن برای لخته شدن خون را کاهش دهند. در نتیجه، توقف خونریزی از مویرگ آسیب دیده حتی پس از یک ضربه یا تماس کوچک ممکن است بیشتر از حد معمول طول بکشد که اجازه می دهد خون بیشتری به بافت زیر پوست نشت کرده و کبودی بزرگ‌تری شکل بگیرد.
استروئیدهای موضعی و خوراکی که ممکن است برای درمان آلرژی ها، آسم و اگزما مصرف می کنید نیز می توانند موجب نازک شدن پوست و شکل گیری راحت‌تر کبودی ها شوند.
اگر در تلاش هستید تا از بروز این لکه های رنگارنگ که ظاهری ناخوشایند به پوست شما می بخشند پیشگیری کنید، استفاده از مکمل های غذایی یکی از گزینه های موثر است.

سه مکمل غذایی برای مقابله با کبودی و حفظ ظاهر جوان پوست

برای تقویت رگ های خونی، پیشگیری از بروز کبودی و حفظ ظاهر جوان و سالم پوست خود می توانید مصرف سه مکمل غذایی که در ادامه به آنها اشاره شده است را مد نظر قرار دهید.

ویتامین C
حتی کمبود اندک ویتامین C می تواند به بروز کبودی منجر شود. برای مقابله با این شرایط می توانید مصرف میوه ها و سبزی های سرشار از ویتامین C مانند میوه های خانواده مرکبات و بروکلی و مصرف حداقل ۵۰۰ میلی گرم از یک مکمل با کیفیت بالا یک یا دو بار در روز را برای پیشگیری از کبودی مد نظر قرار دهید.

روتین
افراد بسیاری حتی نام روتین (Rutin) را نشنیده اند، اما این ماده مغذی می تواند نقش چشمگیری در حفظ و تقویت سلامت مویرگ ها و پرهیز از بروز راحت کبودی ها ایفا کند. روتین در پوست سیب، میوه های خانواده مرکبات، چای سیاه، و حتی سبوس گندم سیاه وجود دارد.
در یک مطالعه، بیمارانی که از پورپورای پیگمانته - کبودی های بنفش رنگی که به طور مداوم بدتر می شوند - رنج می بردند، پس از مصرف ۵۰ میلی گرم روتین به همراه ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C هر کدام دو بار در روز بهبود کامل کبودی طی چهار هفته را تجربه کردند.

هسپریدین

همانند روتین، هسپریدین بیوفلاونوئیدی است که در پوست میوه های خانواده مرکبات یافت می شود. به همراه روتین و ویتامین C، مصرف هسپریدین می تواند به طور قابل توجهی بروز کبودی را کاهش داده و مویرگ ها را تقویت کند.
برای بهره‌مندی از بیشترین فواید این سه ماده مغذی تقویت کننده مویرگ ها و پوست می توانید مصرف ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C و ترکیبی از هسپریدین و روتین به میزان ۴۰۰ میلی گرم را به روال روزانه خود اضافه کنید.
مصرف ویتامین C، روتین و هسپریدین به تقویت رگ های خونی و پرهیز از کبودی های زشت در پوست کمک خواهد کرد. همچنین، ظاهر جوان‌تر و سالم پوست اعتماد به نفس بیشتری در شما ایجاد خواهد کرد.
تنها به خاطر داشته باشید که اگر دارویی برای شرایط خونی مصرف می کنید پیش از مصرف این مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید تا از بروز اختلال و عوارض جانبی پیشگیری شود.

کد خبر 376000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.