رونمایی از نخستین کامیون هوشمند برقی کشور/فوت یک دانش آموز در اسفراین

در بسته خبری امروز از کشف شهر زیرزمینی در جیرنده رودبار تا مهلت یک ماهه به مسافربرهای شخصی چمستان و پیشرفت ۷۹ درصدی طرح احداث سالن مسافری و محوطه‌سازی پایانه مرزی تمرچین را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

کامیون ۱۴ تنی برقی و هوشمند ایرانی روانه بازار می‌شود

آذربایجان شرقی: حسین نجاتی، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی  در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های خودرو ساز و قطعه‌ساز استان اظهار داشت: به همت یکی از شرکت‌های خودروسازی تبریز، کامیون ۱۴ تنی برقی با فناوری اروپایی تا یک سال آینده روانه بازار می‌شود.

کم نظیرترین فرش ریزبافت جهان در تبریز رونمایی می‌شود

آذربایجان شرقی: فرش ۶۰۰ متر مربعی ، یکی از دست بافته‌های شاهکار تبریز همزمان با نمایشگاه بین‌المللی فرش دستبافت، مرداد امسال در تبریز رونمایی می‌شود.

پرداخت خسارت وارده به بازاریان تبریز تا پایان هفته جاری

آذربایجان شرقی: بهروز مهدوی، فرماندار تبریز با بیان اینکه خسارات وارد بر بازاریان در سرای ایکی قاپیلی، تا پایان هفته جاری توسط بیمه پرداخت می‌شود، عنوان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با شهرداری تبریز، مغازه‌های موقت در اختیار بازاریان خسارت‌دیده قرار می‌گیرد.

***************************************************************************

خسارت ۲۱۵ میلیارد ریالی سرمای بهاره به محصولات باغی مهاباد

آذربایجان‌ غربی: جعفر ایمانیان، مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: بر اثر برودت هوا و سرمازدگی اردیبهشت ماه سال جاری، خسارتی در حدود ۲۱۵ میلیارد ریال به بخش محصولات باغی این شهرستان وارد شد.

واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال در آذربایجان‌ غربی به مدار تولید بازمی‌گردند

آذربایجان‌ غربی: علی عبدولی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی از بازگشت ۱۲ واحد بزرگ صنعتی استان در سال‌ رونق تولید و اشتغال ۷۰۰ نفر در این تعداد خبر داد و گفت: جذب سرمایه‌گذار و بازگشت واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی شهرک‌های صنعتی از اولویت برنامه‌های امسال است.

پیشرفت ۷۹ درصدی طرح احداث سالن مسافری و محوطه‌سازی پایانه مرزی تمرچین

آذربایجان‌ غربی: بابک طالبی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ضمن بازدید از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: احداث سالن مسافربری و محوطه‌سازی پایانه مرزی تمرچین ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

***************************************************************************

برخی مدیران خراسان شمالی در حادثه سیل نبودند!

خراسان شمالی: محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی حادثه سیل را آزمونی برای مدیران استان عنوان کرد و گفت: برخی مدیران خوب بودند، بعضی دیگر نبودند و برخی حاضر بودند اما بودونبودشان فرقی نمی‌کرد.

فوت یک دانش آموز در اسفراین

خراسان شمالی: امین کشوری، رییس اداره حوادث و فوریت‌های پزشکی اسفراین از فوت یک دانش‌آموز اسفراینی براثر سقوط از سرویس مدرسه خبر داد.

کشف ۱۴۰ تن سنگ معدن در اسفراین

خراسان شمالی: علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۱۴۰ تن سنگ معدن از ابتدای سال جاری تاکنون در معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد و گفت: در این رابطه تعداد ۴۸ متخلف دستگیر و ۲۶ دستگاه خودرو نیز توقیف‌شده‌اند.

***************************************************************************

مبارزه با آفت ملخ در استان اردبیل

اردبیل: خلیل نیکشاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عملیات کانون کوبی و مبارزه با آفت ملخ در استان اردبیل تداوم می‌یابد.

کشف مواد غذایی احتکارشده در اردبیل

اردبیل: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به کشف مواد غذایی احتکارشده در اردبیل گفت : مقدار هزار و ۶۰ کیلو گرم خرما و هشت هزار و ۲۹۵ کیلو گرم برنج خارجی احتکار شده در اردبیل کشف و ضبط شد.

احداث و بازسازی ۲۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده معمولان

اردبیل: فرهاد سبحانی، مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: عملیات احداث ساختمان‌های مناطق سیل‌زده در معمولان توسط استان اردبیل انجام می‌گیرد که در این راستا دو هزار و ۱۰۰ واحد تا به امروز در ۱۰۶ روستای بخش معمولان تشکیل پرونده شده است.

****************************************************************************

استقرار پروژه‌های چهارگانه الکترونیک بیمه سلامت در گلستان

گلستان: مهرداد کمانگری، معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان از استقرار پروژه‌های چهارگانه الکترونیک بیمه سلامت در این استان خبر داد و گفت: دو پروژه نسخه‌نویسی و استحقاق‌سنجی تا پایان خردادماه جاری در سراسر استان اجرایی می‌شود.

خسارت ۲۰۰ میلیاردی به تاسیسات آب در آق‌قلا

گلستان: سلیمان غفاری، مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آق‌قلا گفت: متاسفانه در سال جاری بر اثر سیلابی که در شهر آق‌قلا رخ داد میزان برآورد خسارت اولیه در منطقه آق‌قلا بیش از ۲۰ میلیارد تومان است.

عرضه برنج وارداتی با قیمت ۷ هزار و ۴۰۰ تومان در گلستان

گلستان: سعید حسن‌پور، رییس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان از عرضه برنج هندی با قیمت هفت هزار و ۴۰۰ تومان در بازارهای استان خبر داد.

***************************************************************************

مهلت یک ماهه به مسافربرهای شخصی چمستان

مازندران: شورای ترافیک شهرستان نور در مصوبه‌ای به رانندگان خودروهای شخصی که در برخی از محورهای روستایی بخش چمستان فعالیت دارند، مهلت داد تا ظرف مدت یک‌ماه نسبت به وضعیت حمل مسافر تعیین تکلیف کنند.

کشف زمین‌خواری ۸ میلیاردی در میاندورود

مازندران: سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی مازندران، از شناسایی و دستگیری دو متهم به زمین‌خواری به ارزش هشت میلیارد ریال در شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: در این خصوص ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آزاد سازی شد.

تصویب ۳ منطقه آزاد در مازندران منوط به تصمیم‌گیری دولت است

مازندران: علی‌محمد شاعری، عضو مجمع نمایندگان مازندران، گفت: مصوبات دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد درباره معرفی سه منطقه به عنوان منطقه آزاد به هیأت دولت ارجاع داده شده و در صورت تایید به صورت لایحه به مجلس ارسال می‌شود.

****************************************************************************

تولید ۷۰۰۰ تن چای خشک در گیلان و مازندران

گیلان: حبیب جهانساز، رییس سازمان چای کشور با اشاره میزان چای تولیدشده در کشور گفت: برداشت چای خشک در استان گیلان از نهم اردیبهشت آغاز و تاکنون هفت هزار تن چای خشک در ۱۶۰ کارخانه گیلان و مازندران تولیدشده است.

اجرای طرح هادی در ۷۷ روستا گیلان در سال ۹۷

گیلان: محمد اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با بیان اینکه طرح هادی باعث توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال روستاها می‌شود گفت: در سال گذشته در ۷۷ روستا گیلان با مبلغ سه میلیارد اجراشده و امسال سعی شده همه جوانب برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شود.

کشف شهر زیرزمینی در جیرنده رودبار

گیلان: علی کاظمی‌لویه، پژوهشگر و باستان‌شناس گیلانی با اشاره به مشاهده نمونه چندین تونل در نقاط مختلف جیرنده گفت: چند تونل در نقاط مختلف شهر کشف‌شده که احتمال ارتباط این تونل‌ها به هم و درنتیجه وجود شهر زیرزمینی در جیرنده می‌رود.

کد خبر 375997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.