۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
"شهر طلا" مأمن ارواح شد!

شهر بودی "Bodie" یکی از معروف‌ترین مکان‌های متروکه در جهان سالیانه میزبان بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر از سراسر جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "بودی" یکی از شهرهای ارواح کالیفرنیا در سال ۱۸۵۹ توسط فردی به نام ویتمن ساپل بودی و دیگر معدنچی‌هایی که در جستجوی یافتن فلزات قیمتی مانند طلا و نقره بودند، به عنوان یک مرکز معدنکاری ایجاد شد. یک سال بعد "بودی" جان خود را از دست داد و شهر کنونی به احترام او "بودی" نامگذاری شد.

خبر وجود معدن‌های طلا و نقره در "بودی" به سرعت در همه جا پیچید و مردم از تمام شهرهای اطراف به این مکان مهاجرت می‌کردند به طوری که جمعیت این منطقه در سال ۱۸۷۹ به  هفت هزار نفر رسید و به این ترتیب ایجاد شهر نیز به سرعت گسترش یافت. در همان سال بیش از دو هزار ساختمان، ۹ دستگاه سنگ کوبی، یک سردخانه، یک گورستان، یک خط آهن و یک زندان در شهر "بودی" ساخته شد. علاوه براین بخشی از آن به ساکنان چینی اختصاص داده شد و صدها نفر از مردم کشور چین به شهر "بودی" مهاجرت کردند.

در اوایل دهه ۱۸۸۰ علائمی از رکود شهر به چشم می‌خورد. معدنچی‌های شهر به سرعت به افرادی ثروتمند تبدیل شده بودند که پس از جمع‌آوری طلا و نقره‌های فراوان به شهرهای دیگری نظیر آریزونا، مونتانا و یوتا در ایالات متحده مهاجرت می‌کردند تا در آنجا نیز به معدنکاری بپردازند. جمعیت "بودی" به سرعت روند کاهشی به خود گرفت به طوری که تمام شهر توسط خانواده‌ها و نه مسئولان اداره می‌شد. کاهش جمعیت تا جایی ادامه داشت که در سال ۱۹۱۰ تعداد ساکنان این شهر تنها به ۶۹۸ نفر رسید و سال ۱۹۱۴ تعداد ساکنان به حدی رسید که "بودی" لقب "شهر ارواح" را به خود گرفت.

این روزها شهر "بودی" به پارکی تاریخی تبدیل شده است که در طول سال بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند. گردشگران به این شهر سفر می‌کنند تا زندگی مردم در شهر "بودی" را در گذشته تصور کنند.

کد خبر 375986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.