هشدار پلیس فتا در خصوص نگهداری رمزهای یکبار مصرف

رییس پلیس فتای استان با بیان اینکه شهروندان باید در نگهداری اطلاعات حساب های بانکی خود دقت لازم را داشته باشند گفت: با راه‌اندازی رمزهای یکبار مصرف بانکی ممکن است کلاهبرداران از شگردهای جدیدی برای خالی کردن حساب افراد استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: جرائم مالی با عنوان برداشت وجه به صورت غیرمجاز از حساب اشخاص دارای بالاترین میزان وقوع است به طوری که اغلب پرونده‌های حوزه فضای مجازی در این بخش هستند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند برای فعال سازی رمز یک بار مصرف فقط از روش‌هایی که بانک‌ها ارائه می‌کنند استفاده کرده و به هیچ عنوان رمز دریافتی ۶۰ ثانیه ای خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهند.

رییس پلیس فتا استان اصفهان افزود: برای جلوگیری از سرقت اطلاعات حساب های بانکی حتماً نرم افزارهای فعال سازی رمز پویا را از سایت یا شعبات بانک دریافت و درصورتی که افراد مشکوکی با شما تماس گرفتند و اطلاعات هویتی و حساب بانکی شما را درخواست کردند به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار آنها قرار ندهید.

وی به شهروندان توصیه کرد: با ابلاغیه بانک مرکزی به شبکه بانکی، رمز دوم ایستا تا پایان اردیبهشت ماه قابل استفاده است و پس از آن این رمز حذف می شود و باید از ابتدای خرداد ماه، از رمز دوم یکبار مصرف استفاده شود، بنابراین مشتریان سیستم بانکی برای استفاده و فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف باید به بانک عامل مراجعه کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کد خبر 375981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.